Minęły już czasy, gdy wprowadzane na rynek produkty i usługi przeznaczone były dla masowego klienta.
Obecnie analitycy rynku i specjaliści ds. marketingu segmentują rynek, dzieląc odbiorców na kilka, a nawet kilkanaście oddzielnych grup klientów.
Segmentacja klientów pomaga znaleźć odpowiedź na pytanie, kto będzie odbiorcą produktów, bądź usług oferowanych przez firmę, jak przygotować przekaz reklamowy dla odpowiednich grupy potencjalnych klientów, aby przyciągnąć ich uwagę i zainteresować ofertą. Dlatego prawidłowa segmentacja rynku jest niezbędnym elementem wykorzystywanych w trakcie opracowywania strategii przez współczesne firmy. Właściwe przeprowadzenie procesu segmentacji i wykorzystanie jej w planowanej strategii powinno zapewnić firmie długotrwały sukces.
Obecnie analitycy rynku i specjaliści ds. marketingu segmentują rynek, dzieląc odbiorców na kilka, a nawet kilkanaście oddzielnych grup klientów.
Segmentacja klientów pomaga znaleźć odpowiedź na pytanie, kto będzie odbiorcą produktów, bądź usług oferowanych przez firmę, jak przygotować przekaz reklamowy dla odpowiednich grupy potencjalnych klientów, aby przyciągnąć ich uwagę i zainteresować ofertą. Dlatego prawidłowa segmentacja rynku jest niezbędnym elementem wykorzystywanych w trakcie opracowywania strategii przez współczesne firmy. Właściwe przeprowadzenie procesu segmentacji i wykorzystanie jej w planowanej strategii powinno zapewnić firmie długotrwały sukces.