Wysyłkę listów z nadanym numerem konta składkowego Zakład rozpoczął już w październiku 2017r., ale nie wszyscy płatnicy składek odebrali przesyłkę z ZUS. Jeśli zatem z różnych powodów do końca grudnia 2017 r. nie otrzymałeś informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubiłeś list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Pod adresem internetowym www.eskladka.pl działa wyszukiwarka numerów rachunków składkowych. Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego, nie opłacisz składek!
***
Od początku 2018 r. płatnik składek robi tylko jeden przelew, a ZUS dzieli wpłatę proporcjonalnie na poszczególne ubezpieczenia i fundusze. Trzeba jednak wiedzieć, że wpłaty będą trafiały na najstarsze zadłużenie, a więc płatnik nie będzie mógł opłacić tylko bieżących składek, bez uregulowania zaległości np. w celu skorzystania ze świadczeń chorobowych czy zdrowotnych. Wpłata najpierw pokryje najstarsze zaległości z odsetkami, a dopiero potem bieżące składki. Jeśli płatnik ma długi składkowe, winien skorzystać z układu ratalnego. Z pomocy doradcy ds. ulg i umorzeń ZUS można skorzystać codziennie w oddziałach ZUS (w poniedziałki w godz. od 8.00 do 18.00, od wtorku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00) . Doradca pomoże w zgromadzeniu, przygotowaniu i wypełnieniu dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie należności na raty. Należności spłacane w ramach układu ratalnego będą wpłacane na numer rachunku składkowego– ten sam, na który będą opłacane bieżące składki.\
Od początku 2018 r. płatnik składek robi tylko jeden przelew, a ZUS dzieli wpłatę proporcjonalnie na poszczególne ubezpieczenia i fundusze. Trzeba jednak wiedzieć, że wpłaty będą trafiały na najstarsze zadłużenie, a więc płatnik nie będzie mógł opłacić tylko bieżących składek, bez uregulowania zaległości np. w celu skorzystania ze świadczeń chorobowych czy zdrowotnych. Wpłata najpierw pokryje najstarsze zaległości z odsetkami, a dopiero potem bieżące składki. Jeśli płatnik ma długi składkowe, winien skorzystać z układu ratalnego. Z pomocy doradcy ds. ulg i umorzeń ZUS można skorzystać codziennie w oddziałach ZUS (w poniedziałki w godz. od 8.00 do 18.00, od wtorku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00) . Doradca pomoże w zgromadzeniu, przygotowaniu i wypełnieniu dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie należności na raty. Należności spłacane w ramach układu ratalnego będą wpłacane na numer rachunku składkowego– ten sam, na który będą opłacane bieżące składki.\
Nowi płatnicy, czyli osoby, które dopiero rozpoczną pracę na własny rachunek, informację o numerze rachunku składkowego otrzymają pocztą, niezwłocznie po założeniu konta płatnika składek.
Numer składa się z 26 cyfr, z których dwie pierwsze to cyfry identyfikujące bank, od trzeciej do dziesiątej oznaczać będą numer identyfikacyjny ZUS, a ostatnie dziesięć – NIP przedsiębiorcy. List jest wydrukowany na papierze ze znakiem wodnym. Przed rozpoczęciem wpłacania warto zweryfikować, czy numer jest prawidłowy. Będzie można to sprawdzić w każdej placówce Zakładu, dzwoniąc do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00) oraz pod adresem internetowym www.eskladka.pl
Działające do końca 2017 roku cztery konta bankowe przestały być aktywne z końcem 2017roku, a płatnik jest obecnie identyfikowany po numerze rachunku bankowego. Bez numeru nowego konta nikt w styczniu nie zrobi przelewu do ZUS, żeby opłacić składki.
Działające do końca 2017 roku cztery konta bankowe przestały być aktywne z końcem 2017roku, a płatnik jest obecnie identyfikowany po numerze rachunku bankowego. Bez numeru nowego konta nikt w styczniu nie zrobi przelewu do ZUS, żeby opłacić składki.