piątek, 2 grudnia 2016

ZUS doradzi niepełnosprawnym

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wyjechać z ZUS do sanatorium, starać się  o dofinansowanie do leków czy uzyskać pomoc socjalną – przyjdź dziś do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 

W związku z obchodzonym 3 grudnia Światowym Dniem Osób Niepełnosprawnych Zakład Ubezpieczeń Społecznych we współpracy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji organizuje  w piątek 
2 grudnia „Dzień Osób z Niepełnosprawnością”.

W Oddziale ZUS w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 43/45 w godz. od 9:00 do 14:00 będzie można skorzystać z porad specjalistów Narodowego Funduszu Zdrowia, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Powiatowego Centrum Orzekania o Niepełnosprawności, Powiatowego Urzędu Pracy oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 

- Będzie można dowiedzieć się, w jaki sposób ubiegać się o rentę z tytułu niezdolności do pracy czy wyjazd na rehabilitację, jak uzyskać dofinansowanie do leków czy zdobyć orzeczenie o niepełnosprawności. Wszystkim zainteresowanym zaprezentujemy też Platformę Usług Elektronicznych, czyli portal internetowy ZUS, który umożliwia załatwienie wielu spraw bez wychodzenia z domu – wyjaśnia Ewa Jęczmyk, koordynator ds. komunikacji społecznej 
i edukacji w częstochowskim Oddziale ZUS. - Chcemy pomóc osobom niepełnosprawnym 
w dotarciu do informacji, po które muszą na ogół zgłaszać się do kilku instytucji, zlokalizowanych w różnych, często oddalonych od siebie częściach miasta. Podczas naszej akcji osoby te mogą w jednym miejscu dowiedzieć się wszystkiego, czym są zainteresowane, a w razie wątpliwości – poprosić o wyjaśnienia i rady.

Specjalnie na ten dzień przygotowano „Informator dla Osób Niepełnosprawnych”, poradnik „Jak żyć…na wózku” oraz inne materiały informacyjne, które będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych.

Dla osób, które chciałyby skorzystać z porad bez wychodzenia z domu, częstochowski Oddział ZUS przygotował specjalną skrzynkę mailową: niepelnosprawni.czestochowa@zus.pl 
Można na nią kierować wszystkie pytania i oczekiwać zwrotnej odpowiedzi.