czwartek, 8 lutego 2018

System gospodarowania odpadami w Częstochowie. Co i gdzie załatwimy?

Gdzie zgłosić brak lub uszkodzenie pojemnika, zamówić odbiór popiołu, pobrać worek na odpady po remoncie, gdzie złożyć deklaracje i gdzie zapłacić za śmieci – to najczęstsze pytania zadawane przez mieszkańców Częstochowy.

Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne (ul. Nowowiejskiego 10/12, tel.: (34) 322 60 37, e-mail: zgloszenia@czpk.czest.pl) przyjmuje zgłoszenia i realizuje usługi związane z uszkodzeniem lub brakiem pojemnika, zwiększeniem pojemności pojemników na odpady i myciem pojemników.

W budynku Willi Generała przy al. Wolności 30 (pok. nr 23 , tel.: (34) 3707 -197 lub 198, e-mail: osr@czestochowa.um.gov.pl) przyjmowane są z kolei zgłoszenia odbiorów odpadów remontowo-budowlanych, wielkogabarytowych, dodatkowych usług odbioru popiołu w miesiącach maj, czerwiec, lipiec, sierpień, dodatkowych odbiorów z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w miesiącach styczeń, luty, marzec, kwiecień oraz październik, listopad i grudzień. Tam też należy kierować informacje o niewłaściwym świadczeniu usług odbioru odpadów komunalnych (brak odbioru odpadów komunalnych).

Aby pobrać worki typu „big-bag” lub skorzystać z kontenera na na odpady remontowo-budowlane lub wielkogabarytowe należy skontaktować się z firmą Remondis Sp. z o. o. (ul. Radomska 12, tel: (34) 372-28-96, (oraz końcówki od 97 do 99), e-mail: czestochowa@remondis.pl).

Przyjmowaniem deklaracji śmieciowych, wydawaniem decyzji w tym zakresie i pobieraniem opłat za odbiór i wywóz odpadów komunalnych zajmuje Urząd Miasta Częstochowy. Sprawy te można załatwić w Willi Generała (aleja Wolności 30, pok. pok. nr 11 , tel.: (34) 3707-143 lub 144, e-mail: po@czestochowa.um.gov.pl).

Zgłoszenia o dzikich wysypiskach przyjmowane są w UM Częstochowy przy ul. Śląska 11/13 (pok. nr 220, tel.: (34) 3707-225, e-mail: osr@czestochowa.um.gov.pl).

Źródło: UM Częstochowy, wczestochowie.pl