Już w najbliższy piątek Stany Zjednoczone ogarnie szał zakupowy Black Friday. Także w Polsce to święto wyprzedaży staje się coraz popularniejsze. Nie inaczej jest w Częstochowie. Do rabatów szykują się m.in. sklepy w Galerii Jurajskiej.
Polacy lubią amerykańskie święta
Black Friday, czyli czarny czwartek do dla milionów sklepów w Stanach Zjednoczonych sygnał, że zaczął się sezon świątecznych zakupów. Tego dnia ceny w sklepach spadają, a tłumy ustawiają się już w nocy pod sklepami. Co roku zakupy podczas Black Friday robi blisko 100 milionów Amerykanów.
Także w Polsce od kilku lat czarny piątek zyskuje na popularności. Przyłączają się do niego m.in. sklepy z ubraniami, butami, księgarnie, drogerie i jubilerzy, przygotowując promocje i rabaty obowiązujące tylko przez jeden dzień. Powód? W Polsce podobnie jak w USA, koniec listopad oznacza początek sezonu zakupowego.
- Chociaż w Polsce nie mamy Święta Dziękczynienia, po którym następuje czarny piątek, to od kilku lat coraz więcej osób wyczekuje piątkowych przecen. Jeszcze 3 lata temu z trudem można było znaleźć oferty Black Friday, zwykle jedynie w księgarniach. Dziś do akcji przyłącza się nawet 70% sklepów działających w galeriach handlowych. Także oferowane przeceny z roku na rok stają się coraz wyższe, w niektórych przypadkach sięgając nawet minus 40-50% - mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, marketing manager Galerii Jurajskiej.
Czarny piątek nakręca sprzedaż
Fenomen nie powinien dziwić. Polacy uwielbiają wyprzedaże. Zwłaszcza te przed świętami. Nie bez znaczenia pozostają one także dla sprzedawców. – Black Friday od kilku lat przyspiesza start sezonu na zakupy świąteczne. Coraz więcej osób, które w tym czasie robi zakupy, robi je już z myślą o świątecznym prezencie. Uciekamy w ten sposób przed tłumami w sklepach – mówi Dziubin-Łuszczyk.
Co ciekawe, coraz częściej ta ucieczka z tłumu, kończy się w… tłumie. Polacy, którzy jeszcze kilka lat temu podchodzili do „święta” z ostrożnością, dziś dają ponieść się promocjom. Zyskują na tym m.in. sprzedawcy. Dla wielu z nich Black Friday to najlepszy dzień w listopadzie pod względem obrotów. Także galerie handlowe nie mają powodów do narzekań. – Oferta z jaką wychodzą sklepy przyciąga, w efekcie w Black Friday jest więcej klientów. Odwiedzalność tego dnia porównywalna jest z tą jaką notujemy np. w pierwszy dzień po świętach, kiedy ruszają zimowe wyprzedaże – mówi przedstawicielka Galerii Jurajskiej.
Black Friday w Częstochowie. Gdzie kupować?
Nie dziwi więc fakt, że do akcji przyłączają się zarówno duże centra handlowe, jak i mniejsze obiekty w całym kraju. Także w Galerii Jurajskiej skala czarnego piątku jest w tym roku znacznie większa niż przed laty. – W tym roku do akcji rabatowej przyłączyło się ponad 100 sklepów, czyli rekordowa liczba. Dla porównania 3 lata temu akcje rabatowe urządzało raptem kilku najemców – mówi Dziubin-Łuszczyk.
Rabaty, które przygotowały sklepy w Częstochowie sięgać będą w tym roku aż 50%. Najczęściej jednak znaleźć będzie można przeceny z przedziału 10-30%. W akcję włączyły się m.in. znane marki odzieżowe, salony jubilerskie, perfumerie, a także sklepy z wyposażeniem wnętrz, elektroniką i sklepy sportowe.
Polacy lubią amerykańskie święta
Black Friday, czyli czarny czwartek do dla milionów sklepów w Stanach Zjednoczonych sygnał, że zaczął się sezon świątecznych zakupów. Tego dnia ceny w sklepach spadają, a tłumy ustawiają się już w nocy pod sklepami. Co roku zakupy podczas Black Friday robi blisko 100 milionów Amerykanów.
Także w Polsce od kilku lat czarny piątek zyskuje na popularności. Przyłączają się do niego m.in. sklepy z ubraniami, butami, księgarnie, drogerie i jubilerzy, przygotowując promocje i rabaty obowiązujące tylko przez jeden dzień. Powód? W Polsce podobnie jak w USA, koniec listopad oznacza początek sezonu zakupowego.
- Chociaż w Polsce nie mamy Święta Dziękczynienia, po którym następuje czarny piątek, to od kilku lat coraz więcej osób wyczekuje piątkowych przecen. Jeszcze 3 lata temu z trudem można było znaleźć oferty Black Friday, zwykle jedynie w księgarniach. Dziś do akcji przyłącza się nawet 70% sklepów działających w galeriach handlowych. Także oferowane przeceny z roku na rok stają się coraz wyższe, w niektórych przypadkach sięgając nawet minus 40-50% - mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, marketing manager Galerii Jurajskiej.
Czarny piątek nakręca sprzedaż
Fenomen nie powinien dziwić. Polacy uwielbiają wyprzedaże. Zwłaszcza te przed świętami. Nie bez znaczenia pozostają one także dla sprzedawców. – Black Friday od kilku lat przyspiesza start sezonu na zakupy świąteczne. Coraz więcej osób, które w tym czasie robi zakupy, robi je już z myślą o świątecznym prezencie. Uciekamy w ten sposób przed tłumami w sklepach – mówi Dziubin-Łuszczyk.
Co ciekawe, coraz częściej ta ucieczka z tłumu, kończy się w… tłumie. Polacy, którzy jeszcze kilka lat temu podchodzili do „święta” z ostrożnością, dziś dają ponieść się promocjom. Zyskują na tym m.in. sprzedawcy. Dla wielu z nich Black Friday to najlepszy dzień w listopadzie pod względem obrotów. Także galerie handlowe nie mają powodów do narzekań. – Oferta z jaką wychodzą sklepy przyciąga, w efekcie w Black Friday jest więcej klientów. Odwiedzalność tego dnia porównywalna jest z tą jaką notujemy np. w pierwszy dzień po świętach, kiedy ruszają zimowe wyprzedaże – mówi przedstawicielka Galerii Jurajskiej.
Black Friday w Częstochowie. Gdzie kupować?
Nie dziwi więc fakt, że do akcji przyłączają się zarówno duże centra handlowe, jak i mniejsze obiekty w całym kraju. Także w Galerii Jurajskiej skala czarnego piątku jest w tym roku znacznie większa niż przed laty. – W tym roku do akcji rabatowej przyłączyło się ponad 100 sklepów, czyli rekordowa liczba. Dla porównania 3 lata temu akcje rabatowe urządzało raptem kilku najemców – mówi Dziubin-Łuszczyk.
Rabaty, które przygotowały sklepy w Częstochowie sięgać będą w tym roku aż 50%. Najczęściej jednak znaleźć będzie można przeceny z przedziału 10-30%. W akcję włączyły się m.in. znane marki odzieżowe, salony jubilerskie, perfumerie, a także sklepy z wyposażeniem wnętrz, elektroniką i sklepy sportowe.
Gdzie będzie można znaleźć największe rabaty w Galerii Jurajskiej? 20% lub do 20% zniżki znajdziemy w piątek m.in. w: Coccodrillo, Men’s Casual, 50Style, Orsay, Menbur, Kazar, Sinsay, Cropp, Recman, Giacomo Conti, C&A, 4F i Bialcon. 30% zniżki lub do -30% z kolei oferować będą Nike, Adidas, Reporter Young, Vistula, Wólczanka, Liu Jo, Solar, Triumph, Levi’s, Diverse. -40% znajdziemy w Intersport i Lee Cooper, z kolei -50% na wybrane produkty w ZARA i Monnari. -50% pojawi się także w Tally Wejl.
Przeceny pojawią się także perfumeriach i drogeriach. W Sephorze pojawi się specjalna limitowana seria kosmetyków, z kolei w Yvers Rocher do -50% na 3 kosmetyki. W Douglasie znajdziemy przeceny sięgające 20%. Także w Jysk ceny spadną nawet do -70%. W Empiku będzie obowiązywała oferta 3 w cenie 2. Przedstawiciele galerii jednocześnie przekonują, żeby przed zakupem uważnie zapoznać się z zasadami promocji w sklepie.
- Każdy ze sklepów w piątek będzie miał inne, swoje własne zasady promocji. W części rabatami objęty zostanie cały towar z nowych kolekcji, w części będą to wybrane elementy z oferty. W większości rabaty nie będą się także łączyć. Z rabatu będziemy mogli także skorzystać kupując np. 2 rzecz lub posiadając kartę klienta danego sklepu – mówi przedstawicielka Jurajskiej.
- Każdy ze sklepów w piątek będzie miał inne, swoje własne zasady promocji. W części rabatami objęty zostanie cały towar z nowych kolekcji, w części będą to wybrane elementy z oferty. W większości rabaty nie będą się także łączyć. Z rabatu będziemy mogli także skorzystać kupując np. 2 rzecz lub posiadając kartę klienta danego sklepu – mówi przedstawicielka Jurajskiej.