Organizowana cyklicznie od pięciu lat Giełda Zajęć Pozalekcyjnych została właśnie wyróżniona PRCH Retail Awards 2016 w kategorii "Kampania CSR Roku 2016". Jest to pierwszy tego typu laur dla Galerii Jurajskiej.
Centrum handlowe w tej kategorii rywalizowało aż z 17 kampaniami z całego kraju. Ostatecznie nagrodę i wyróżnienie przyznano 3 projektom, w tym Jurajskiej. Organizatorzy konkursu docenili przede wszystkim edukacyjny charakter wydarzenia, którego celem od lat jest wspieranie dzieci i rodziców w poszukiwaniu i rozwoju talentu.
Giełda Zajęć Pozalekcyjnych autorski i unikalny w skali kraju projekt edukacyjny organizowany przez Galerię Jurajską. Centrum handlowe organizuje go już od 5 lat i zawsze pod koniec sierpnia, jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Wydarzenie to gromadzi kilkadziesiąt ośrodków edukacyjnych z Częstochowy i ościennych miast.
Giełda pokazuje rodzicom i najmłodszym jak i gdzie rozwinąć naturalny talent pod okiem fachowców. Biorąc udział w pokazach, warsztatach i specjalnych lekcjach dzieci mogą "wypróbować" m.in. zajęcia taneczne, sportowe, naukowe czy językowe, szukając w ten sposób tych, które je interesują.
Pomoc na giełdzie znajdują także uczniowie z problemami w nauce. Do udziału w wydarzeniu Jurajska zaprasza bowiem placówki specjalizujące się w korepetycjach. Rodzice natomiast mają okazję uzyskać porady psychologów i pedagogów. Wydarzeniu towarzyszą także akcje charytatywne na rzecz społeczności lokalnej.
- To jest nie tylko wydarzenie promujące talenty i ich rozwój. To projekt, który wyrównuje szanse edukacyjne, wskazuje pewne kierunki na dość wczesnym rozwoju dziecka. Ponad to poprzez giełdę zachęcamy dzieci i rodziców do tego, żeby aktywnie zagospodarować czas po szkole, w ciekawy i rozwojowy sposób. Dziś to jedno z najchętniej odwiedzanych wydarzeń w galerii - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej.
Wyróżnienie Jurajska otrzymała podczas gali PRCH Retail Awards która 13 października odbyła się w Teatrze i Klubie Capitol w Warszawie.