czwartek, 18 grudnia 2014

[ZDROWIE] Święta bez alkoholu

Mam młodszego brata (35 lat), który ma problem z alkoholem. Oboje z żoną udają, że to tylko incydentalne sytuacje, ale ja widzę, że z każdym rokiem jest coraz gorzej. Zaczynało się od picia w weekendy, teraz widuję go podpitego także w powszednie dni. Mało tego, z powodu picia kilka razy zmieniał już pracę. Zbliżają się święta, a ja mam w związku z tym coraz większe obawy. Wigilię zwykle spędzamy u nas i właśnie w tym dniu pijaństwo brata przeszkadza mi najbardziej.  Kiedy wypije, jest hałaśliwy i arogancki. Nie wiem, czy wcześniejsza rozmowa z nim coś pomoże oraz czy nie zepsuje świątecznego nastroju. Z jednej strony to mój brat i nie chciałabym go urazić. Jednak z drugiej strony bardziej zależy mi na dobru moich najbliższych, zwłaszcza dzieci, nie chcę aby moje i jego narażone były na stres w takim dniu - Danuta z Częstochowy

Na pytania Czytelników odpowiada Sławomir Wolniak, lekarz specjalista psychiatra, ordynator Kliniki Wolmed w Dubiu k. Bełchatowa: http://czest.info/zdrowie