czwartek, 4 grudnia 2014

Zakazana przemoc

Mój wnuczek ma 7 lat i jest bardzo nerwowym dzieckiem. Do tej pory zdarza mu się zmoczyć w nocy. Jest też agresywny wobec córki, potrafi ją ugryźć, popchnąć, czy kopnąć. Nie posuwa się do takich zachowań wobec swojego ojca, ale on z kolei rzadko jest w domu. Wiem natomiast, że z pewnością ogromny wpływ na zachowanie wnuczka ma moja córka, która reaguje wrogością na każdą agresję dziecka. Nie szczędzi wyzwisk, klapsów, potrafi go nawet uderzyć ręką w głowę, szarpie za rękaw. Być może jest to spowodowane tym, że ojciec potrafił ją karcić za niewłaściwe zachowanie, a moje protesty pomagały tylko na jakiś czas. Próbowałam delikatnie porozmawiać z córką, że to nie jest sposób na wychowanie dziecka, ale nie chce mnie słuchać. Może powinnam częściej zabierać wnuczka, żeby oboje mogli się odstresować i od siebie odpocząć? - pyta Teresa

Na pytania Czytelników odpowiada Sławomir Wolniak, lekarz specjalista psychiatra, ordynator Kliniki Wolmed w Dubiu k. Bełchatowa: http://czest.info/zdrowie