Od 1 stycznia obowiązywać będą nieco zmodyfikowane godziny pracy niektórych wydziałów Urzędu Miasta Częstochowy. Okazuje się, że ludzie wolą sprawnie załatwiać urzędowe sprawy w nominalnym czasie pracy urzędu niż korzystać z możliwości odwiedzin UM w późniejszych godzinach popołudniowych. Zmiana jest wynikiem audytu i badania satysfakcji interesantów UM.
W poniedziałki, środy, czwartki i piątki urząd będzie czynny w standardowych godzinach czasu pracy, czyli od 7.30 do 15.30.
Z kolei we wtorki urząd będzie otwarty dla interesantów od godz. 7.30 do 17.00, z czego po godz. 15.30, do godz. 17.00 interesantów będą obsługiwać następujące jednostki organizacyjne:
a) Wydział Nadzoru i Administracji
b) Wydział Funduszy Europejskich i Rozwoju
c) Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
d) Wydział Polityki Społecznej
e) Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
f) Wydział Geodezji i Kartografii
g) Wydział Mienia i Nadzoru Właścicielskiego
h) Wydział Podatków i Opłat
i) Urząd Stanu Cywilnego
j) Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
k) Wydział Spraw Obywatelskich.
Zmiana uwzględnia wnioski z audytu wewnętrznego przeprowadzonego po analizie wyników badania satysfakcji interesantek i interesantów i opartego o statystyki ich obsługi. Gwarantuje możliwość załatwienia spraw raz w tygodniu po nominalnych godzinach pracy – podobnie jak ma to miejsce w urzędach skarbowych, sądzie czy ZUS, bierze jednak pod uwagę zdecydowanie niższe zainteresowanie mieszkańców odwiedzaniem urzędu po godz. 15.30, a zwłaszcza po godz. 17.00.
W poniedziałki godziny pracy urzędu będą więc ujednolicone z godzinami pracy banku przy ul. Śląskiej 11/13 oraz terminala przy ul. Waszyngtona 5, gdzie można dokonywać wpłat za pomocą karty płatniczej.
Dzięki zmianie, w godz. 7.30-15.30 stanowiska obsługi będą miały pełną obsadę. Dotychczas – z uwagi na częstszą pracę na zmiany w niektórych jednostkach UM – trudno było taki stan osiągnąć. Bardziej racjonalne wykorzystanie urzędowych zasobów kadrowych powinno spowodować skrócenie czasu obsługi interesantek i interesantów w tych godzinach, w których do Urzędu przychodzi ich najwięcej.
Zmiana nie rodzi skutków finansowych – spowoduje natomiast oszczędności związane ze skróceniem eksploatowania infrastruktury UM, wpłynie też na większe poczucie bezpieczeństwa pracowników obsługujących interesantów oraz zmniejszenie ryzyka nieuprawnionego dostępu z zewnątrz do służbowych pomieszczeń urzędowych.
Źródło: PAP S.A.