piątek, 18 grudnia 2015

[SPORT] WYRÓŻNIENIE DLA CZESŁAWA LANGA

Czesław Lang znalazł się w dziesiątce najbardziej wpływowych ludzi polskiego sportu w rankingu przygotowanym przez Forbes Polska i Pentagon Research.


Dyrektor generalny Tour de Pologne zajął dziewiąte miejsce w doborowym towarzystwie gwiazd polskiego sportu. Ranking wygrał Robert Lewandowski przez prezesem PZPN Zbigniewem Bońkiem i Agnieszką Radwańską. – Jestem bardzo wzruszony i zaskoczony, że znalazłem się w tym rankingu tak wysoko. Dziękuję wszystkim, którzy dzielą moją kolarską pasję i z którymi organizujemy Tour de Pologne. Dziękuję gospodarzom miast, sponsorom, mediom. Wspólnie udało się nam wykreować polską imprezę na światowym poziomie. Tour de Pologne do nasza marka i narodowa duma – powiedział Czesław Lang. 

Spoza grona aktywnych sportowców w czołowej dziesiątce rankingu są tylko trzy osoby – Zbigniew Boniek, właściciel Cyfrowego Polsatu Zygmunt Solorz (7 miejsce) i właśnie Czesław Lang. Listę najbardziej wpływowych  postaci polskiego sportu stworzyła kapituła, w której składzie znaleźli się

·       Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski w żeglarstwie, przedsiębiorca;
·       prof. Gabriel Łasiński, kierownik Katedry Komunikacji i Zarządzania Sporcie w AWF we Wrocławiu;
·       Marcin Diakonowicz, szef działu sportowego w firmie doradczej Deloitte;
·       Tomasz Redwan, specjalista ds. prawa marketingu sportowego;
·       prof. Zbigniew Dziubiński, szef Katedry Nauk Społecznych w AWF w Warszawie;
·       mec. Tomasz Dauerman, specjalista ds. prawa sportowego;
·       Konrad Pudło, prezes firmy Pentagon Research;
·       Michał Broniatowski, redaktor naczelny polskiej edycji miesięcznika „Forbes”.

Tworząc ranking brano pod uwagę rozmaite kryteria: wizerunek, rozpoznawalność, medialność, ale także wpływ na kształtowanie opinii publicznej, wspieranie finansowe polskiego sportu, propagowanie aktywności fizycznej i promowanie Polski za granicą.

Wyróżnienie dla Czesława Langa to jednocześnie bardzo wysoka ocena wpływu, jaki ma Tour de Pologne na postrzeganie Polski i Polaków. – Ten wyścig to najlepsza reklama naszego kraju. Przez tydzień ludzie na całym świecie oglądają Polskę, widzą jak się zmieniła, ile w nas entuzjazmu. Powtórzę: Tour de Pologne to nasz towar eksportowy i to towar najwyższej jakości – twierdzi Konrad Pudło, prezes firmy Pentagon Research.

Słowa te potwierdzają liczby. Transmisje z Tour de Pologne 2015 można było obejrzeć w 119 krajach, wyścig był obecny na każdym z kontynentów. Zobaczyli między innymi: piękną Warszawę, niestereotypowo zielony Śląsk, urokliwy Nowy Sącz, cudowne krajobrazy polskich Tatr, i perłę w koronie, czyli Kraków. Tak budowany jest wizerunek Polski atrakcyjnej turystycznie, Polski nowoczesnej, pełnej entuzjazmu.

Zamysłem Czesława Langa jest również to, by każdy wyścig niósł ze sobą przesłanie, lekcję historii i patriotyzmu. W 2013 roku ,myśl przewodnia brzmiała: “Z ziemi włoskiej do Polski, czyli śladami Papieża Jana Pawła II”. Wyścig zaczął się w Trentino, we włoskich Dolomitach, a skończył w Krakowie. 12 miesięcy później kolarze ruszyli spod Stoczni Gdańskiej, by w 25. rocznicę wolnych wyborów uczcić bohaterów polskich przemian. W mijającym roku połączyliśmy dwie stolice Warszawę i Kraków, a w roku 2016 przełamiemy kolejne granice. Tour de Pologne potrwa bowiem aż 10 dni i po raz pierwszy na starcie staną kobiety.

Warto dodać, że 31. miejsce w rankingu „Forbes” zajął Rafał Majka, a 38. był Michał Kwiatkowski, czyli gwiazdy polskiego kolarstwa i bohaterowie dwóch ostatnich edycji Tour de Pologne.