środa, 16 kwietnia 2014

Kompletne portfolio Grupy LPP w Galerii Jurajskiej. Centrum handlowe staje się coraz bardziej „fashion”


Galeria Jurajska w Częstochowie zmienia wizerunek, stając się centrum handlowym, które ma kojarzyć się w regionie przede wszystkim z ofertą modową – zapowiada dyrekcja obiektu. Efektem tych zmian są nowi najemcy, którzy w ostatnich miesiącach pojawili się w Galerii.

Jurajska rozwija tenant-mix
Już 86 proc. mieszkańców okolic Częstochowy wybiera Galerię Jurajską ze względu na jej ofertę modową – wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej przeprowadzonych w pierwszym kwartale 2014 r. Oferta modowa, na którą składa się odzież, obuwie i biżuteria, stanowi dziś ponad 70 proc. całego tenant-mixu centrum handlowego. Aż 75 proc. odwiedzających Galerię przyznaje, że kupuje w niej wyłącznie ubrania, buty i dodatki.

- W odróżnieniu od lokalnej konkurencji, Galeria Jurajska zaczyna kojarzyć się przede wszystkim z ofertą sklepów odzieżowych. Dziś jest ich ponad 60. Sukcesywny rozwój tej oferty w ostatnich latach, sprawił, że Galeria Jurajska postrzegana jest jako jeden z obiektów handlowych w regionie o najbardziej rozbudowanej ofercie marek odzieżowych, zarówno tych sieciowych, jak i z wyższej półki – mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Efektem zmian w odbiorze centrum handlowego jest wciąż rosnąca liczba firm odzieżowych, decydujących się na swoje salony w Galerii Jurajskiej. W październiku 2013 r. Grupa LPP otworzyła w obiekcie swój 6, flagowy sklep - Sinsay. W efekcie czego Galeria Jurajska dołączyła do wąskiego grona centrów handlowych w woj. śląskim z ofertą całego portfolio Grupy LPP, w skład, którego wchodzi dziś Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp, House i Home&You. Sklepy tej sieci zajmują obecnie łącznie w Galerii Jurajskiej aż 3 953 m kw.

Rozwijający się lokalny rynek
- Marki odzieżowe przekonuje przede wszystkim dynamicznie rozwijający się lokalny rynek, jak również brak w najbliższej okolicy podobnego obiektu, który mógłby się pochwalić  tak szeroką ofertą. Także przez 5 ostatnich lat od powstania Galeria wyrobiła sobie markę miejsca zaspokajającego różne potrzeby – od zakupu w sklepie sieciowym, po zakupy w multibrandzie i sklepie z odzieżą z wyższej półki – dodaje Myszka.

Ale nie tylko nowe sklepy Grupy LPP wpłynęły na rozwój oferty modowej Galerii. Swoje salony w centrum otworzyły także Pandora i Giacomo Conti. Ten pierwszy, mający powierzchnię 57 m kw. uzupełnia ofertę jubilerów, na którą już dziś składa się aż 8 salonów m.in. W. Kruk, APART, Jubitom, Skorpion, Time Trend, Swiss i Tag Heuer . Giacomo Conti dopełnia natomiast ofertę sklepów odzieżowych skierowanych do mężczyzn.

- Staramy się rozwijać ofertę modową w kilku kierunkach. Z jednej strony zaspokajać potrzeby mieszkańców regionu, przyciągając do Galerii marki, które do tej pory dostępne były wyłącznie w centrach handlowych oddalonych o dziesiątki kilometrów, z drugiej strony rozwijamy portfolio najemców  z branży jubilerskiej – mówi Piotr Myszka.


Nowy kierunek Galerii Jurajskiej pociągnął za sobą także zwiększenie powierzchni lokali niektórych najemców. W październiku 2013 r. salon MOHITO przeniósł się z powierzchni 220 m kw. na ponad dwukrotnie większą (565 m kw.), z kolei w kwietniu 2014 r. takiej samej zamiany dokonał salon NIKE, przeprowadzając się do 280 metrowego lokalu. - Nie tylko Galeria Jurajska poszerza ofertę, także sami najemcy coraz częściej decydują się na ten krok – podsumowuje Myszka.