czwartek, 30 marca 2017

Galeria Jurajska: najemcy inwestują w dodatkową powierzchnię

 Coraz więcej najemców Galerii Jurajskiej decyduje się na powiększenie, a tym samym także remont i odnowienie swoich lokali. Najemcy poszerzają także tu swoją działalność, inwestując w dodatkowe metry.  Powód? Rośnie liczba osób odwiedzających galerię, ale także obroty najemców.
  
Tylko w ciągu ostatnich 2 lat aż kilkunastu najemców zdecydowało się na rozbudowę swoich sklepów w Galerii Jurajskiej, a tym samym na wynajem dodatkowej powierzchni pod swoją działalność. Na taki krok zdecydował się m.in. Gino Rossi, a także Reserved, który ma w Galerii Jurajskiej największy w Polsce, mający aż 1577 m kw. salon firmowy

 Także początek 2017 roku przyniósł rekordową liczbę zmian.  Swoje salony zdecydowały się powiększyć marki: Giacomo Conti, Intimissimi, Deichmann, Big Star i Ochnik. Najwięcej w nową powierzchnię zainwestowały marki Giacomo Conti oraz Deichmann. Ta pierwsza powiększyła swój salon aż o 120 m kw., przenosząc się z mającego 90 m kw. lokalu, do  sklepu o powierzchni  218 m kw. Deichmann z kolei poszerzył swój istniejący już lokal o dodatkowe 70 m kw.

- Galeria zyskuje na ostatnich modernizacjach. Sklepy, które powstają oparte są często na nowych konceptach handlowych, ciekawych dla konsumenta i podnoszących komfort zakupów. Z kolei inwestycja najemców w dodatkową  powierzchnię sprawia, że poprawia się asortyment, sklepy są lepiej zatowarowane, ciekawsze dla klienta. Większe inwestycje najemców skłaniają także samą galerię do inwestycji. Jurajska od kilku lat systematycznie pięknieje – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.  

„Moda” na powiększanie lokali w Galerii Jurajskiej przybrała na sile pod koniec 2016 roku. Powód? Po pierwsze, centrum handlowe rok do roku notuje stale rosnącą liczbę klientów. Tylko w 2016 roku galerię odwiedziło aż 6,5 miliona osób, o ponad 300 tys. więcej niż w 2015 roku. 2016 rok był pod tym względem najlepszy w historii obiektu.  Po drugie, rosną także obroty centrum handlowego. W 2016 roku galeria notowała nawet dwucyfrowe wzrosty. Jurajska stała się także w swoim mieście galerią nr 1, wybieraną najczęściej przez mieszkańców Częstochowy i okolicznych miast.

Na większą otwartość najemców wpłynęły także modernizacje jakie od kilku lat realizuje galeria. Tylko w 2016 roku centrum przeprowadziło aż 12  tego typu prac. Jurajska zainwestowała m.in. w remodeling strefy food court, nowe toalety i pokoje rodzinne, tereny zielone, parking autokarowy, a także w strefę dydaktyczno-wypoczynkową z morskim akwarium, jedyny tego typu w mieście. Odświeżono także elewację galerii.  Kolejne inwestycje będą realizowane w 2017 roku – zapowiada centrum handlowe.

- Galeria się zmienia, a najemcy to dostrzegają i doceniają potencjał jaki ma obiekt w regionie. Zmiany, jakie wprowadzamy nieustannie procentują nowym klientem, wpływają także pozytywnie na obroty poszczególnych sklepów. To tworzy dobrą atmosferę do inwestycji i rozwoju działalności handlowej w Galerii Jurajskiej. Efektem tego są nie tylko relokacje sklepów na większe powierzchnie i rozbudowy, ale także remonty, których podejmuje się coraz więcej sklepów – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Ale większa powierzchnia dotychczasowych najemców to nie jedyne zmiany, jakie w najbliższym czasie zajdą w ofercie Galerii Jurajskiej. Wiosną do centrum handlowego wprowadzi się nowy operator spożywczy. Poszerzeniu ulegnie także oferta wyposażenia wnętrz, jaka dostępna jest w centrum. Rozrośnie się także oferta restauracyjna, a food court zyska nowego najemcę.

- Jurajska stała się atrakcyjna zarówno dla dotychczasowych najemców, z którymi rozwija współpracę, jak również dla wielu marek, które chcą podjąć ją w przyszłości. Firmy dostrzegły atuty obiektu, ale także możliwości jakie daje lokalny rynek,  na którym działamy. Dzięki temu galeria jest już niemal w pełni wynajęta – mówi Roman Bugajczyk.