czwartek, 9 lutego 2017

Inwestycje drogowe

Częstochowa, Zamość, Łomża i Rybnik to miasta, które na realizację projektów drogowych pozyskały w sumie blisko 208 mln złotych dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Działanie 4.2 Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T.

8 lutego 2017 roku ich przedstawiciele podpisali umowy dotyczące unijnego wsparcia z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie.

 Poniżej szczegółowe informacje dotyczące Częstochowy: 

Projekt: „Rozbudowa DK46 – ulicy Głównej i ulicy Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego w Częstochowie”

Beneficjent: Miasto Częstochowa
Wartość całkowita projektu: 120 169 200,86 PLN
Dofinansowanie UE: 96 697 572,99 PLN
Termin realizacji: 20.12.2019

Droga krajowa 46 w znacznym stopniu obciążona jest ruchem samochodowym (w tym ciężkim), zarówno miejskim, jak i tranzytowym. 
DK 46 jest główną trasą wylotową z Częstochowy i docelowo będzie dojazdem 
do budowanej, po zachodniej stronie miasta, autostrady A1.
Dofinansowana inwestycja polega na rozbudowie DK46 (droga krajowa poza siecią TEN-T) w Częstochowie, na odcinku o dł. ok. 5,46 km, od zachodniej granicy miasta 
do skrzyżowania z ul. Jadwigi i Św. Barbary oraz budowie nowej drogi tzw. obejścia ul. Św. Barbary (na dł. ok. 1,73 km). Głównym celem przedsięwzięcia jest stworzenie wysokoprzepustowego, bezpiecznego połączenia drogowego miasta z autostradą A1 
i zwiększenie dostępności transportowej Częstochowy.
Projekt obejmie rozbudowę istniejącego odcinka DK46 i budowę nowej drogi krajowej wraz z przebudową głównych skrzyżowań, przebudową 3 istniejących obiektów mostowych 
z zapewnieniem standardu nośności 115kN/oś. 
Ponadto zaplanowano budowę ścieżek rowerowych, chodników, elementów ITS, BRD.
W rezultacie przeprowadzonych prac zmniejszy się natężenie ruchu, zwłaszcza tranzytowego w centrum Częstochowy. Wpłynie to pozytywnie na stan bezpieczeństwa na drodze i zmniejszenie liczby wypadków. Poprawi się również dostępność komunikacyjna do terminali intermodalnych na terenie województwa śląskiego (np. lotnisko w Pyrzowicach) i kraju oraz do węzłów przesiadkowych na terenie Subregionu Północnego oraz w obrębie całego województwa.