Ze zwolnienia ze składek mogą teraz skorzystać firmy, których
przychód przekroczył 15 681 zł, ale dochód nie był wyższy niż 7000 zł – zakłada
nowa odsłona tarczy antykryzysowej. Dzięki temu więcej przedsiębiorców
skorzysta z pomocy.
Zgodnie z nowymi
przepisami ze zwolnienia ze składek mogą skorzystać samozatrudnieni, którzy
prowadzili działalność gospodarczą przed 1 kwietnia br., których przychód
uzyskany w pierwszym miesiącu, za który jest składany wniosek, co prawda
przekracza 15 681 zł (czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia
brutto na 2020 r.), ale za to ich dochód nie przekracza 7 tys. zł. Ze
zwolnienia będą mogli skorzystać także przedsiębiorcy, którzy korzystają z tzw.
ulgi na start. Zwolnieniu dla tych grup podlegają składki za kwiecień i maj –
nawet, jeśli zostały opłacone.
- Dzięki tym
rozwiązaniom więcej firm skorzysta z pomocy. Nowa odsłona tarczy uprawnia do
świadczenia postojowego przedsiębiorców, którzy prowadzili działalność przed 1
kwietnia br. Pozostałe warunki pozostają bez zmian - wyjaśnia Beata Kopczyńska,
regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.
Aby starać się o świadczenie postojowe należy wykazać 15-proc. spadek przychodu i tak przykładowo na wniosku składanym w maju przychód w kwietniu powinien być niższy o 15 proc. od przychodu w marcu.
Aby starać się o świadczenie postojowe należy wykazać 15-proc. spadek przychodu i tak przykładowo na wniosku składanym w maju przychód w kwietniu powinien być niższy o 15 proc. od przychodu w marcu.
Ponowne postojowe
Wypłata świadczenia
postojowego może nastąpić nie więcej niż trzy razy. Warunkiem jest oświadczenie
przedsiębiorcy lub zleceniobiorcy, że sytuacja materialna wykazana we
wcześniejszym wniosku nie uległa poprawie. Ocenia to sam wnioskodawca. W
oświadczeniu nie trzeba wykazywać kolejnego spadku przychodów, ale sytuacja
materialna przedsiębiorcy lub osoby wykonującej umowę cywilnoprawną powinna być
na podobnym poziomie lub niewiele się zmienić.
- Dobrze byłoby, aby
klienci pamiętali o podaniu we wniosku swoich aktualnych danych kontaktowych. W
razie wątpliwości nasz pracownik skontaktuje się z wnioskodawcą e-mailem lub
telefonicznie. Wyjaśnimy, co należy zrobić, aby uzupełnić lub skorygować
wniosek - przypomina rzeczniczka.