poniedziałek, 25 lipca 2016

[SPORT] Częstochowska triathlonistka mistrzynią Europy!

Ewa Bugdoł z WLKS-u Kmicic Częstochowy wywalczyła w niedzielę, 24 lipca w Poznaniu tytuł mistrzyni Europy w triathlonie na długim dystansie.

-  To bezsprzecznie mój największy sukces w karierze – mówi częstochowianka. – Jeszcze kilka lat temu startowałam w „podwórkowych”  zawodach, a teraz wygrałam Mistrzostwa Europy w swoim kraju. Cieszę się, że udało mi się osiągnąć mój główny cel na ten sezon. Teraz mam kolejne marzenie. Chcę powalczyć na Mistrzostwach Świata na Hawajach - zapowiada.

Rywalizacja w triathlonie na dystansie długim polegała na przepłynięciu 3,8 km, przejechaniu rowerem 180 km i przebiegnięciu 41 km 195 m.

Ewa Bugdoł od samego początku była w gronie zawodniczek walczących o medale.  Od rywalem oderwała się na trasie biegowej i po 10 km miała już ponad 5 minut  przewagi nad Dunką Anne Jensen. Ewę próbowała jeszcze naciskać Czeszka Simona Krivankova, jednak ostatecznie to Polka po nieco ponad dziewięciu godzinach jako pierwsza osiągnęła linię mety.

Źródło: wczestochowie.pl