poniedziałek, 11 stycznia 2016

W 2015 roku Galerię Jurajską odwiedziło ponad 6,2 miliona osób. Jest rekord!

Galeria Jurajska miała najlepszy rok od swojego otwarcia sześć lat temu. W 2015 roku odwiedziło ją ponad 6,2 miliona osób, o 250 tys. więcej niż przed rokiem.

Rekordowa liczba klientów

Galeria Jurajska staje się jednym z najchętniej odwiedzanych centrów handlowych w regionie. Równo rok temu przekroczyła liczbę 6 milionów odwiedzających. 2015 rok przyniósł obiektowi kolejny wzrost, tym razem aż o ponad 4 proc. W efekcie miniony rok Jurajska zakończyła z liczbą ponad 6,2 miliona odwiedzających
- To najlepszy wynik Galerii Jurajskiej od jej otwarcia i troszkę na przekór sytuacji na rynku. Dziś galerie z racji dużego nasycenia raczej notują spadki odwiedzin, niż wzrosty. To pokazuje tylko, jak umacnia się pozycja centrum w Częstochowie - komentuje Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej.
I faktycznie, pozycja jest coraz mocniejsza. Wzrost liczby odwiedzin, jaki notuje Jurajska to przede wszystkim zasługa zatrzymania klienta. Do tej pory wielu mieszkańców z Częstochowy i okolicznych miast chętnie wybierało jako alternatywę zakupy w Katowicach lub Łodzi. Sytuacja się odwróciła w 2014 roku, kiedy to Jurajska zaczęła wprowadzać nowe marki, których klientom tu brakowało.


16 nowych sklepów i wzrost obrotów

Efekt - tylko w 2015 roku w galerii otwarto aż 16 nowych sklepów. Wśród nich dominowały sklepy z wyposażeniem wnętrz, a także polskie i zagraniczne marki odzieżowe. W Galerii Jurajskiej otwarto m.in. Yes, Molton, Greenpoint, New Balance, Reporter Young, Concept Store Shoes&Bags i De Facto/Cotton Club, a także sklepy z wyposażeniem: à Tab, Tescoma, English Home, Cook&More marki Dajar i elektroniką - X-Kom.

Działający w galerii salon Reserved przeszedł natomiast modernizację, zwiększając swoją powierzchnię z 1577 m kw. na 2841 m kw. Tym samym powstał największy salon marki w Polsce, zajmujący aż 2 piętra. Dwukrotnie urósł także salon Gino Rossi. Nowi najemcy wypełnili łącznie powierzchnię ponad 1700 m kw. Zmiany odczuły także same sklepy. W porównaniu z 2014 rokiem obroty najemców zauważalnie wzrosły.

- Odświeżona oferta stała się magnesem na klienta, zwłaszcza oferta sklepów odzieżowych. Bardzo dobrze przyjęta została także nowość w naszej galerii - najszersza w mieście oferta wyposażenia wnętrz, na którą składa się dziś aż 8 sklepów. W ten sposób Jurajska daje mieszkańcom miasta i okolic ofertę, po którą jeszcze do niedawna musieli wybierać się do konkurencyjnych obiektów - mówi Katarzyna Korpak.

Nowe wnętrza, nowe logo

Ale zmiany zaszły nie tylko w liczbie odwiedzających i ofercie. Galeria Jurajska po 6 latach zdecydowała się na modernizację. Na początku września galeria zaprezentowała nowe, odświeżone logo centrum.
W tym samym czasie w centrum zamontowano także 7 infokiosków, które służą m.in. do akcji prosprzedażowych - to pierwsze takie rozwiązanie w Częstochowie. Centrum zdecydowało się także na wymianę świateł na parkingu z tradycyjnych na jaśniejsze i ekologiczne LED-y, a także odświeżenie systemu komunikacji kierunkowej na terenie obiektu.

Jedną z największych zmian pod koniec roku była modernizacja strefy food court. Wymienione zostały stoliki i krzesła, posadzka oraz oświetlenie, strefa została także odgrodzona specjalnymi przepierzeniami. Nowością tej części są sofy. Centrum rozpoczęło także modernizację toalet.
- Sukcesem ostatnich lat jest to, że nie stoimy w miejscu, ale zmieniamy się, dopasowując się do klienta i częstochowskiego rynku, zarówno pod względem oferty, jak i wyglądu. Stąd m.in. ostatnie modernizacje. Chcemy być na czasie i modni - podsumowuje Katarzyna Korpak.