Od 4 maja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych odbywać się
będzie bezpośrednia obsługa klientów. ZUS jako jeden z pierwszych urzędów
podjął decyzję, by otworzyć sale obsługi klientów. Pracownicy będą udzielać
informacji w zakresie składania wniosków, dokumentów, a także pomogą w
założeniu i potwierdzeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych.
- ZUS jako jeden z pierwszych urzędów
podjął decyzję, aby otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to
ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji m.in. na temat rent i
emerytur. Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad
bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do
godz. 18.00 - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
We wszystkich placówkach ZUS nadal
pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski
lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
Warto mieć profil PUE ZUS
- Zachęcamy naszych klientów do składania
dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych
(PUE) ZUS. Obecnie ponad 3,8 mln osób ma zarejestrowany profil PUE. To wygodne
narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania
wniosków w ramach tarczy antykryzysowej - mówi Beata Kopczyńska, regionalny
rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.
Profil PUE można założyć samodzielnie w
domu, na własnym komputerze i potwierdzić profilem zaufanym. Jeśli nie mamy
takiego profilu, od poniedziałku możemy swoje konto na PUE potwierdzić w ZUS.
Zalogować się na Platformę Usług Elektronicznych można także poprzez bankowość
internetową. Jest kilka banków, które udostępniły taką usługę.
Ważne bezpieczeństwo
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana
przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na
obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo,
w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie
danej sprawy. - Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy,
aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby
powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta, do czasu obowiązywania
wytycznych rządowych.
- Przy stanowisku będzie mogła przebywać
tylko jedna osoba. Natomiast osoby towarzyszące, za wyjątkiem osób
towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego,
pełnomocników lub rodzica z dzieckiem, nie będą mogły podejść do stanowiska
razem z osobą obsługiwaną. Prosimy o zastosowanie się do tych zasad dla dobra
nas wszystkich - wyjaśnia rzeczniczka.