6,5 tys. rozmów dziennie w sprawie świadczeń chorobowych
związanych z koronawirusem przeprowadzają konsultanci infolinii Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych. Teraz do dyspozycji klientów, chcących uzyskać
informacje z zakresu ubezpieczeń społecznych będą dodatkowe trzy nowe numery
telefonów obsługiwanych przez ekspertów.
- Klienci
mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy ZUS odpowiadają
na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema dodatkowymi
numerami telefonu pracownicy ZUS dyżurują w dni robocze (od poniedziałku do
piątku) w godzinach 7:00–15:00 - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik
prasowy ZUS województwa śląskiego.
Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać
informacje na temat obsługi w sprawie
świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także nt. obsługi
w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem
żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
Drugi uruchomiony
numer 22 290 87 02 to kompleksowa
obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a 22 290 87 03 to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i
rehabilitacji leczniczej. Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem
22 560 16 00. Konsultanci obsługują
ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze.
– Nowe infolinie
pozwolą jeszcze szerzej dotrzeć z informacją w zakresie świadczeń,
wprowadzonych zmian i wsparcia dla przedsiębiorców. Szczególnie teraz jest to
bardzo ważne, zarówno dla emerytów, rencistów, ale i pracowników oraz
pracodawców – podkreśla rzeczniczka.
W związku z sytuacją
epidemiologiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów
i samych pracowników ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Zachęca do
kontaktu za pośrednictwem telefonu lub internetu. - Klienci Zakładu mogą
przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz
zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We
wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może
samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.
Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw
w sposób niezakłócony - informuje rzeczniczka.
Na stronie
internetowej www.zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w
oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności
składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.
Beata Kopczyńska regionalny
rzecznik prasowy ZUS województwa
śląskiego