wtorek, 18 kwietnia 2017

Dwie nominacje dla Galerii Jurajskiej do Solal Marketing Awards 2017


Galeria Jurajska powalczy w tym roku o międzynarodową nagrodę. Przebudowa strefy restauracyjnej oraz projekt społeczny „JuRajska Wyspa” trafiły właśnie do finału konkursu ICSC Solal Marketing Awards 2017. Jurajska rywalizować będzie z galeriami handlowymi z ponad 20 państw. To pierwsza nominacja galerii do międzynarodowego wyróżnienia.


Jurajska wśród najlepszych


Kilkadziesiąt galerii handlowych z całego świata rywalizuje w tym roku w 7 kategoriach o nagrodę Solal Marketing Awards 2017 przyznawaną przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych. Po raz pierwszy do ścisłego grona finalistów zakwalifikowała się także Galeria Jurajska. Centrum handlowe zdobyło aż 2 nominacje - w kategorii Corporate Social Responsibility (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) za swój projekt „JuRajska Wyspa” oraz w kategorii „Grand Opening / Expansion / Refurbishment”, czyli Wielkie Otwarcie/Rozbudowa/Modernizacja za przebudowę strefy restauracyjnej.


W pierwszej kategorii Jurajska rywalizować będzie z największymi obiektami handlowymi m.in. z Turcji, RPA, Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Ukrainy, Rosji i Belgii. Z kolei w kategorii modernizacja, powalczy o nagrodę z 7 galeriami z RPA, Holandii, Rosji i… Polski. To pierwszy raz kiedy działania Galerii Jurajskiej zostają zauważone na arenie międzynarodowej. – Ostatnie lata to dla nas nieustanny rozwój i szukanie świeżych pomysłów na Jurajską. Nominacja do Solal Marketing Awards pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku, bez kompleksów rywalizując z najlepszymi galeriami w Europie – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.


Dwa nominowane projekty



„JuRajska Wyspa” to projekt edukacyjny zainicjowany przez Galerię Jurajską w październiku 2016 r. Specjalnie na jego potrzeby galeria zbudowała u siebie największe w mieście akwarium morskie, wypełnione ponad 400 stworzeniami morskimi. Wokół akwenu szkoły oraz przedszkola mogą organizować specjalne lekcje biologii i ekologii. Pomaga w tym m.in. innowacyjny ekran interaktywny, będący pomocą naukową dla dzieci i nauczyciela.

Działalności akwarium towarzyszą także specjalne warsztaty i akcje edukacyjne dla najmłodszych, gry, zabawy oraz konkursy dla przedszkoli.


Przebudowa strefy restauracyjnej to z kolei jedna z największych inwestycji Galerii Jurajskiej od jej otwarcia w 2009 roku. Modernizacji poddano tutaj ponad 2 tys. m kw. Prace objęły całkowitą zmianę aranżacji food court. Nowa przestrzeń łączy w sobie klimat hiszpańskiej restauracji z industrialnym wnętrzem rodem z Nowego Jorku, podzielona jest także na 5 stref, w tym strefy dla dzieci i wypoczynku. Industrialny klimat wnętrza podkreślają m.in. zawieszone na łańcuchach lampy oraz betonowa posadzka. Elementem dominującym w przestrzeni jest duża, metalowa konstrukcja otoczona żarówkami, która nawiązuje stylistyką do nitowanych szyldów znanych z początków XX w. Dekoracja zajmuje aż 2 piętra! W części restauracyjnej Jurajskiej ustawiono aż 100 stolików, ponad 300 siedzisk, a także aż 172 lampy! Nominacja do Solal Marketing Awards to już drugie wyróżnienie dla tego projektu. Na początku roku food court Jurajskiej nominowany był do Property Design Award 2017.

Zwycięzców tegorocznej edycji Solal Marketing Awards poznamy w czerwcu podczas gali w Wiedniu.