Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie planuje na wiosnę przedstawić projekt budowlany połączenia komunikacyjnego ul. 1 Maja z ul. Krakowską. Inwestycja połączy rondo Mickiewicza z drugą częścią miasta.
- Liczymy, że w kwietniu będziemy mieć gotowy projekt budowlany - mówi Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT w Częstochowie. - Chcielibyśmy, aby prace projektowe z pozwoleniami na budowę zakończyły się najpóźniej w okresie wakacyjnym. Następnie będziemy starać się o uzyskanie dofinansowania na tę inwestycję.
Przypomnijmy, że miasto wykluczyło kosztowny i wymagający licznych wyburzeń wariant połączenia ul. 1 z ul. Krakowską i DK-1 przez ul. Ogrodową i Przechodnią z włączeniem do DK-1 na wysokości skrzyżowania z ul. Legionów. Rozważane koncepcje przebiegu połączenia biorą pod uwagę jego przeprowadzenie przez lub w sąsiedztwie terenów dawnego Elanexu i włączenie nowej drogi w ul. Krakowską na wysokości jej zbiegu z ul. ks. Wróblewskiego, niedaleko skrzyżowania ul. Krakowskiej z DK-1.
- W każdym realizowanym przez nas projekcie staramy się w jak najmniejszym stopniu ingerować w istniejącą już infrastrukturę. Również w tym przypadku wyburzymy jedynie to, co konieczne. Będzie tego naprawdę niewiele - twierdzi Sikora.
Dokumentację projektowo-kosztorysową budowy połączenia ul. 1 Maja z ul. Krakowską prowadzi wyłoniona w przetargu spółka Gramar z Lublińca.
- Projekt ma wpisać się w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który jest opracowywany dla tego obszaru przez Miejską Pracownię Urbanistyczno-Planistyczną - informuje Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy. - Plan przejdzie całą procedurę konsultacji przewidzianą prawem, a następnie będzie poddany pod głosowanie przez Radę Miasta Częstochowy.
Linia kolejowa przecina Częstochowę na pół. Inwestycja ma usprawnić ruch między wschodnią a zachodnią częścią miasta. Budowa wiaduktu spowoduje, że będzie można swobodnie przeprawić się nad torami.
Źródło: wczestochowe.pl, UM Częstochowy