piątek, 7 listopada 2014

[POLECAMY KSIĄŻKĘ] Z powrotem, czyli fatalne skutki niewłaściwych lektur - Zbigniew Batko

Niezwykła podróż w głąb króliczej nory… -

„Najpierw wyrzuciłem na brzeg walizkę. W chwilę później, mijając pochyloną nad wodą wierzbę, uchwyciłem się mocno wiotkich gałązek. Łódź umknęła mi spod nóg, porwana impetem, z jakim tamci gnali przed siebie. Nikt niczego nie zauważył. Wyskoczyłem na brzeg i przypadłem twarzą do ziemi. Chłodna rosa ziębiła rozpalone policzki. Do ucha wlazł mi trzmiel i buczał swą prostą piosenkę.
Odczekałem chwilę, kichnąłem, wstałem, odszukałem walizkę i z przylepioną do czoła czterolistną koniczyną ruszyłem w drogę.”

Wyjątkowa powieść znakomitego tłumacza, Zbigniewa Batki.
Polski A. A. Milne i Lewis Caroll w jednej osobie!


Ilustracje: Marianna Sztyma

Zbigniew Batko (ur. 11 października 1940 w Kamionie, zm. 18 grudnia 2007 w Łodzi) - tłumacz, pisarz i scenarzysta. Autor dwóch powieści: Z powrotem, czyli fatalne skutki niewłaściwych lektur (1985, 1993) oraz Oko (1992, 2004), nominowanej do Nagrody im. Janusza A. Zajdla. Był scenarzystą animacji dla dzieci (odcinki Zaczarowanego ołówka, Marcel wyrusza w świat, Siedmiomilowych trampek). Przełożył z języka angielskiego blisko pięćdziesiąt powieści.

Marianna Sztyma: Maluje i ilustruje. Najczęściej zajmuje się ilustracją prasową (m. in. dla "Zwierciadła", "Twojego Stylu", "Pressa", "Newsweeka", "Wysokich Obcasów"). A jak nie rysuje, to głaszcze koty i psy.