Na co zwrócić uwagę w informacji o stanie
swojego konta w ZUS? Co przyniesie elektroniczne zwolnienie lekarskie? Jak
poruszać się po własnym profilu na Platformie Usług Elektronicznych? – na te i
wiele innych pytań każdy ubezpieczony uzyska informacje podczas „Dni
Ubezpieczonego” w ZUS, które potrwają od 7 do 9 października.
„Dni Ubezpieczonego” to organizowana już od kilku lat akcja informacyjno-edukacyjna, skierowana do największej grupy klientów ZUS, czyli osób ubezpieczonych. Spośród wszystkich grup klientów Zakładu, ubezpieczeni dysponują, niestety, najmniejszą wiedzą
o systemie ubezpieczeń społecznych, o swoich prawach, ale i obowiązkach. Wynika to z faktu bardzo sporadycznego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. – Ubezpieczeni, najczęściej osoby na etatach, czy umowach zleceniu nie mają i nie widzą powodów do bieżącego kontaktu z ZUS – mówi Ewa Kosowska, dyrektor departamentu ubezpieczeń i składek w centrali ZUS i dodaje: Nie interesują się ubezpieczeniami społecznymi dopóki nie muszą skorzystać
z jakiegoś świadczenia. Często odwiedzają też Zakład dopiero w chwili gdy dowiadują się, że nie mają odprowadzanych składek. W ramach „Dni Ubezpieczonego” chcemy uświadomić naszym klientom, że ubezpieczenia społeczne to rzecz w ich życiu bardzo istotna i warto monitorować choćby stan swojego konta w ZUS.
Tegoroczne
„Dni Ubezpieczonego” nawiązują do wysyłanej w minione wakacje do 20 mln osób
„Informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS”. Kolejnymi tematami
trzydniowej akcji są: e-zwolnienie lekarskie i konto na Platformie Usług
Elektronicznych. E-zwolnienie będzie obecne w naszej codzienności już od 1
stycznia 2016 r., warto więc wiedzieć z czym dla każdego z nas wiąże się jego
wprowadzenie. Konto na PUE pomaga zaś na bieżąco kontrolować stan naszych
finansów w ZUS oraz to, czy pracodawca odprowadza za nas składki.
- Aby z porad
mógł skorzystać każdy zainteresowany, wydłużyliśmy pracę naszych placówek do
godziny 17.00 – wyjaśnia Ewa Jęczmyk, rzecznik prasowy częstochowskiego
Oddziału ZUS.