poniedziałek, 19 października 2015

Galeria Jurajska prognozuje najlepszy rok od otwarcia

Już ponad pół miliona osób robi tu zakupy każdego miesiąca

 Największe centrum handlowe w Częstochowie notuje od stycznia systematyczne wzrosty obrotów i odwiedzin. - Wszystko wskazuje na to, że będzie to najlepszy rok dla galerii od czasu jej otwarcia 6 lat temu - mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Coraz więcej klientów

W Galerii Jurajskiej rośnie frekwencja. Tylko od stycznia do września 2015 roku zanotowano tam wzrost odwiedzin o ponad 4 proc., w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem. Do tej pory galerię odwiedziło ponad 4,5 miliona osób i wszystko wskazuje na to, że pod koniec grudnia Galeria Jurajska po raz kolejny przekroczy próg 6 milionów klientów - prognozują przedstawiciele centrum.

Największy skok frekwencyjny Jurajska zanotowała we wrześniu. Odwiedziło ją wtedy aż o 10 proc. więcej klientów, niż takim samym miesiącu przed rokiem. Rekord pobito także w sierpniu. Wtedy galerię odwiedziło ponad 540 tys. osób.  Taki trend obserwujemy od połowy 2014 roku. Jego efektem było przekroczenie w zeszłym roku progu 6 milionów odwiedzających rocznie. Tegoroczne prognozy pokazują, że i ten rok zakończymy z podobnym, jeśli nie zdecydowanie lepszym wynikiem - mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Zmiany w ofercie dobrze przyjęte

Wpływ na to miała przede wszystkim modernizacja oferty Galerii Jurajskiej. W 2014 roku centrum wzbogaciło się o ważnych najemców sieciowych (m.in. 4F, Monnari) oraz jednego najemcę wielkopowierzchniowego - Jysk. Także od początku 2015 roku Jurajska notuje co miesiąc nowe otwarcia. Od stycznia grono najemców zdążyło powiększyćsię już o 11 marek, 3 sklepy przeszły remodeling, jeden najemca (Gino Rossi) podwoił swoją powierzchnię handlową.

Do oferty Jurajskiej dołączyły: Yes, Kolporter, Greenpoint, New Balance, Reporter Young, Tescoma, English Home, X-Kom, Concept Store Shoes&Bags i De Facto/Cotton Club. W galerii pojawiły się także pierwszy nowy koncept - pop-up store Cook&More marki Dajar. Do końca 2015 roku planuje się jeszcze przynajmniej 3 nowe otwarcia.

- Magnesem przyciągającym klientów stała się systematycznie poszerzana oferta Galerii Jurajskiej. Nie bez znaczenia jest także efekt nowości, jaki zapewnia każde nowe otwarcie.Katalizatorem okazała się także nowa strategia marketingowa, dopasowana do lokalnego rynku, skupiająca się na akcjach prosprzedażowych i atrakcjach, które angażują klientów, a także pozycjonująca nas jako centrum mody- mówi Katarzyna Korpak.

Mocny plus dla obrotów

Rosnąca systematycznie frekwencja przekłada się także na inne wyniki. Od stycznia do września Galeria Jurajska zanotowała aż 5 proc. wzrost obrotów w porównaniu z analogicznym okresem w 2014 roku. W przeciwieństwie do ogólnego trendu na rynku, najlepszymi miesiącami dla Jurajskiej były maj, czerwiec, lipiec oraz sierpień. Zdaniem Katarzyny Korpak, podobnie jak w przypadku frekwencji, tak i tu kluczowi okazali się najemcy.

– Zaprosiliśmy do Częstochowy marki, których brakowało na tutejszym rynku, a w których nasi klienci robią chętnie zakupy. Staliśmy się tym samym o wiele bardziej konkurencyjni, zatrzymując spore grono klientów przed zakupami np. w Katowicach lub Łodzi. Wpływ na to miała także modyfikacja pozycjonowania galerii, pójście w kierunku bogatszej oferty wyposażenia domowego oraz fashion - mówi.

Stabilne wzrosty

Wyniki jakie notuje Galeria Jurajska stoją w opozycji do globalnych trendów. Według Footfall Index większość galerii handlowych w Polsce notuje dziś duże wahania liczby odwiedzających.- Galeria Jurajska notuje bardzo ustabilizowany trend zwyżkowy, utrzymujący się od ponad roku, co jest ewenementem na rynku. Jest to efektem wzrostu lojalności naszych klientów i mocniejszej pozycji na rynku - przekonuje Katarzyna Korpak.