Galeria
Jurajska w Częstochowie zmienia wizerunek, stając się centrum handlowym, które
ma kojarzyć się w regionie przede wszystkim z ofertą modową – zapowiada
dyrekcja obiektu. Efektem tych zmian są nowi najemcy, którzy w ostatnich
miesiącach pojawili się w Galerii.
Jurajska
rozwija tenant-mix
Już
86 proc. mieszkańców okolic Częstochowy wybiera Galerię Jurajską ze względu na
jej ofertę modową – wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej
przeprowadzonych w pierwszym kwartale 2014 r. Oferta modowa, na którą składa
się odzież, obuwie i biżuteria, stanowi dziś ponad 70 proc. całego tenant-mixu
centrum handlowego. Aż 75 proc. odwiedzających Galerię przyznaje, że kupuje w
niej wyłącznie ubrania, buty i dodatki.
-
W odróżnieniu od lokalnej konkurencji, Galeria Jurajska zaczyna kojarzyć się
przede wszystkim z ofertą sklepów odzieżowych. Dziś jest ich ponad 60.
Sukcesywny rozwój tej oferty w ostatnich latach, sprawił, że Galeria Jurajska
postrzegana jest jako jeden z obiektów handlowych w regionie o najbardziej
rozbudowanej ofercie marek odzieżowych, zarówno tych sieciowych, jak i z
wyższej półki – mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Efektem
zmian w odbiorze centrum handlowego jest wciąż rosnąca liczba firm odzieżowych,
decydujących się na swoje salony w Galerii Jurajskiej. W październiku 2013 r.
Grupa LPP otworzyła w obiekcie swój 6, flagowy sklep - Sinsay. W efekcie czego
Galeria Jurajska dołączyła do wąskiego grona centrów handlowych w woj. śląskim
z ofertą całego portfolio Grupy LPP, w skład, którego wchodzi dziś Reserved,
Mohito, Sinsay, Cropp, House i Home&You. Sklepy tej sieci zajmują obecnie
łącznie w Galerii Jurajskiej aż 3 953 m kw.
Rozwijający
się lokalny rynek
-
Marki odzieżowe przekonuje przede wszystkim dynamicznie rozwijający się lokalny
rynek, jak również brak w najbliższej okolicy podobnego obiektu, który mógłby
się pochwalić tak szeroką ofertą. Także
przez 5 ostatnich lat od powstania Galeria wyrobiła sobie markę miejsca
zaspokajającego różne potrzeby – od zakupu w sklepie sieciowym, po zakupy w
multibrandzie i sklepie z odzieżą z wyższej półki – dodaje Myszka.
Ale
nie tylko nowe sklepy Grupy LPP wpłynęły na rozwój oferty modowej Galerii.
Swoje salony w centrum otworzyły także Pandora i Giacomo Conti. Ten pierwszy,
mający powierzchnię 57 m kw. uzupełnia ofertę jubilerów, na którą już dziś
składa się aż 8 salonów m.in. W. Kruk, APART, Jubitom, Skorpion, Time Trend,
Swiss i Tag Heuer . Giacomo Conti dopełnia natomiast ofertę sklepów odzieżowych
skierowanych do mężczyzn.
-
Staramy się rozwijać ofertę modową w kilku kierunkach. Z jednej strony
zaspokajać potrzeby mieszkańców regionu, przyciągając do Galerii marki, które
do tej pory dostępne były wyłącznie w centrach handlowych oddalonych o
dziesiątki kilometrów, z drugiej strony rozwijamy portfolio najemców z branży jubilerskiej – mówi Piotr Myszka.
Nowy
kierunek Galerii Jurajskiej pociągnął za sobą także zwiększenie powierzchni
lokali niektórych najemców. W październiku 2013 r. salon MOHITO przeniósł się z
powierzchni 220 m kw. na ponad dwukrotnie większą (565 m kw.), z kolei w
kwietniu 2014 r. takiej samej zamiany dokonał salon NIKE, przeprowadzając się
do 280 metrowego lokalu. - Nie tylko Galeria Jurajska poszerza ofertę, także
sami najemcy coraz częściej decydują się na ten krok – podsumowuje Myszka.