czwartek, 21 listopada 2019

Oferta Galerii Jurajskiej znów zyskuje!

Mająca w tym roku 10 lat Galeria Jurajska odświeża swoją ofertę. Najbliższe tygodnie przyniosą w niej serię otwarć.

Nowe marki w ofercie

Galeria Jurajska powoli zamyka proces rekomercjalizacji. Objął on głównie najemców, którym kończyły się 5- i 10-letnie umowy najmu. Przy okazji centrum handlowe dokonało także kilku korekt w swojej ofercie, odświeżając tenant-mix nowymi markami m.in. w segmencie mody oraz zdrowia i urody.

Widać to zwłaszcza w planowanych otwarciach. Listopad oraz początek grudnia przyniesie ich aż 9, z czego 5 to nowe marki, które zadebiutują w Galerii Jurajskiej. Wśród nowości, które jeszcze w tym miesiącu zawitają do Częstochowy znaleźć można znaleźć m.in. markę Borgio, oferującą odzieżą dla panów.

W ofercie salonu klienci znajdą m.in. garnitury, marynarki, koszule, płaszcze, buty oraz akcesoria. Nowy najemca zajmie powierzchnię 82 m kw. Oprócz Borgio, w Jurajskiej ofertę dla mężczyzn mają m.in. Vistula, Bytom, Pawo, Pierre Cardin, Lavard, Kubenz czy Pako Lorente.

Oprócz tego oferta galerii ma poszerzyć się także o Smoke, czyli sklep tytoniowy, pierwszy tego typu w Galerii Jurajskiej, a także o salon optyczny Kodano, oferujący m.in. badania wzroku, okulary korekcyjne, przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe oraz akcesoria.

Będzie to już 16 punkt w ofercie zdrowia i urody częstochowskiego centrum handlowego, w tym trzeci salon optyczny. Oprócz Kodano klienci w galerii znajdują także marki Vision Express oraz Twoje Soczewki.

W najbliższym czasie po raz kolejny zyska segment odzieży damskiej. Grudzień przyniesie otwarcie m.in. duobrandowego salonu Sugarfree / Cardio Bunny w ofercie, którego znaleźć można damską odzież sportową m.in. legginsy i ubrania treningowe oraz szeroką ofertę sukienek. Najemca zajmie lokal mający 85 m kw.

- Nowości, które pojawią się w naszym tenant-mix'ie dopełnią kluczowe dla nas segmenty ofertowe, a tym samym poszerzą i urozmaicą asortyment dostępny w galerii. Tym samym kontynuujemy realizację naszej strategii, której jednym z celów jest wzmocnienie oferty m.in. mody czy zdrowia i urody. Sięgamy przy tym po marki unikalne, dotąd nieobecne w Częstochowie - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.


Najemcy relokują salony

Ale sporo nowości Galerii Jurajskiej zapewnią także dotychczasowi najemcy, którzy w ostatnich tygodniach przedłużyli umowy. Grupa ta liczy sobie już ponad 50 marek. W efekcie tylko w listopadzie w nowej lokalizacji otwarty zostanie salon Interesport. Zyska on nową aranżację, a także nowy układ oferty.

Także salon z kosmetykami do makijażu Inglot będzie miał nowy adres, a co za tym idzie nową aranżację. Podobną zmianę, będącą efektem przeprowadzki, czeka także salon teleoperatora Orange. W grudniu z kolei klienci Jurajskiej będą mogli napić się kawy w kawiarni Costa Coffee , która w nowej lokalizacji zyska nową aranżację .

Również w najbliższych miesiącach należy spodziewać się kolejnych nowości. Oferta gastronomiczna uzupełniona zostanie o lokale Makarun (41 m kw.), a także Pasibus (85 m kw.). Na początku 2020 zaplanowano natomiast otwarcie mającego blisko 1 tys. m kw. salonu Eobuwie.pl.

- Ostatnie miesiące w Galerii Jurajskiej to okres bardzo dynamicznych zmian. Wielu z naszych dotychczasowych najemców przedłużając umowy, zdecydowało się też na remonty sklepów, odświeżenie formatu czy przeprowadzkę często do większych lokali. Oczywiście niesie to za sobą wiele pozytywnego - mówi Borecka-Suda.

- Przede wszystkim zmiany u najemców wiążą się często z wprowadzeniem nowego, ciekawego konceptu handlowego, a także ze stworzeniem nowej aranżacji przestrzeni. W wielu przypadkach taka decyzja pociąga za sobą także poszerzenie oferty marki w Galerii Jurajskiej - dodaje.

Jurajska utrzymuje swoją atrakcyjność

Co sprawia, że najemcy dziś tak chętnie inwestują w powierzchnię w Galerii Jurajskiej? Przede wszystkim jest to silna pozycja galerii na lokalnym rynku. Od swojego otwarcia w 2009 roku centrum handlowe notuje stale rosnącą liczbę odwiedzających zamykając każdy rok z kolejnym rekordem.

Tylko w 2018 roku obiekt odwiedziła rekordowa liczba 7,2 mln klientów. Na 2019 rok centrum handlowe również prognozuje rekordowy wynik, tym bardziej, że tegoroczne wzrosty w różnych miesiącach sięgały rok do roku nawet 13 proc. Ponadto Jurajska skutecznie oparła się ustawie ograniczającej handel w niedzielę i święta.

Jest to zasługą projektu Niedzielnego Centrum Rozwój, a także niespotykanego w województwie śląskim bardzo dynamicznego rozwoju oferty czasu wolnego. Ten zaowocował m.in. poszerzeniem oferty rozrywkowej, i gastronomicznej, a także oferty poza handlowej, zwłaszcza o Bulwary Jurajskie.

Nie bez znaczenia dla najemców pozostają także osiągane tutaj wyniki finansowe. Tylko w tym roku, w okresie od stycznia do października marki obecne w Galerii Jurajskiej zanotowały rok do roku 8 proc. wzrost obrotów.

- Galeria Jurajska postrzegana jest dziś na rynku jako solidny partner biznesowy, z którym marka ma szansę rozwijać się w północnej części województwa śląskiego. Dlatego też centrum handlowe utrzymuje duże zainteresowanie powierzchnią zarówno ze strony obecnych marek, jak również nowych brandów, które się nam przyglądają - mówi Borecka Suda.