piątek, 4 października 2013

[WAŻNY TEMAT] Czy uzależnienie od komputera, internetu, gier, jest poważne? Jak sobie z nim poradzić?

Panie doktorze, zastanawiam się, czy moja 19-letnia córka jest już uzależniona od gier i internetu. Jak to zmierzyć?... Kiedyś była bardzo pogodną dziewczyną, miała chłopaka, przyjaciół, chodziła na kurs tańca. Kiedy chłopak ją rzucił, a było to półtora roku temu, zamknęła się w sobie. Przeszła, jeśli mogę to tak nazwać, załamanie nerwowe. Stała się apatyczna, nie było w niej ani trochę radości z życia. Odsunęła się od  znajomych, ich miejsce zajął komputer. Teraz zastanawiam sie, czy nie było w tym też mojej winy, bo nie wiedząc jak jej pomóc, zostawiłam ją samą sobie. A ona godzinami przesiadywała przed komputerem, także do późna w nocy, grając w przeróżne gry. Moje prośby, by zajęła się czymś innym, spełzły na niczym. Kiedyś wyłączyłam jej internet. Wpadła wówczas w niepohamowana złość, bez mała histerię, jaby straciła coś bardzo ważnego w swoim życiu. Ten stan trwa do dziś. Czy uzależnienie od komputera, internetu, gier, jest poważne? Jak sobie z nim poradzić? - pyta Jadwiga (43 lata)
Na pytania Czytelników odpowiada Sławomir Wolniak, lekarz specjalista psychiatra, ordynator Kliniki Wolmed w Dubiu k. Bełchatowa: http://czest.info/zdrowie