Bardziej rodzinne centrum
Rodzinne zakupy z dzieckiem w Galerii Jurajskiej będą jeszcze bardziej komfortowe i ciekawsze. Największa galeria handlowa w Częstochowie od kilku miesięcy unowocześnia swoje wnętrza i zmienia ofertę, dopasowując ją do rodzin.
Galeria zainwestowała już m.in. w modernizację food court i odświeżenie wydzielonej i oznaczonej strefy rodzinnej z kącikiem dla dzieci. Ta część food court'u została doposażona w niskie stoliki i krzesełka dla najmłodszych, a także w krzesła do karmienia niemowląt. W przestrzeni restauracyjnej powstała także nowa strefa wypoczynku z sofami i fotelami - wylicza centrum.
- Nasze restauracje coraz częściej odwiedzane są przez rodziny. Naturalnym krokiem stało się więc podniesienie standardu i rozwinięcie tej części food-court, która powstała z myślą o najmłodszych. Okazją do tego była przebudowa całej strefy restauracyjnej, na jaką się zdecydowaliśmy na początku tego roku - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Ale nie tylko w strefie food-court zachodzą zmiany. Jurajska zdecydowała się również na stworzenie dwóch oddzielonych od toalet pokoi rodzinnych. W nowych pomieszczeniach znajdują się umywalki, przewijaki i siedziska, na których można dyskretnie nakarmić dziecko. Pokoje wyposażono także w kuchenki mikrofalowe i podgrzewacze do butelek.
Pierwsze tego typu pomieszczenie już zostało oddane do użytku. Modernizacja czeka także toalety. Na etapie projektowania są obecnie specjalne pomieszczenia WC dla dzieci i rodziców z dzieckiem - deklarują przedstawiciele centrum.
- Udogodnienia dla rodzin, jakie wprowadzamy, są elementem większych prac modernizacyjnych, których celem jest ogólna poprawa komfortu robienia zakupów w Galerii Jurajskiej. Część prac jest już za nami, mamy także sporo planów do realizacji w najbliższych miesiącach. Chcemy sprawić, że zakupy całej rodziny w naszym centrum będą jeszcze wygodniejsze. Rodzice nie będą musieli martwić się o to, gdzie przewinąć czy nakarmić dziecko - mówi Bugajczyk.
Liczy się bezpieczeństwo
Unowocześnione toalety i food-court to nie jedyne udogodnienia, jakie centrum wprowadziło z myślą o rodzinach. Pod koniec zeszłego roku galeria odświeżyła i usprawniła cały system komunikacji, wprowadzając proste i czytelne oznaczenia alejek i kierunków.
Dzięki temu łatwiej trafić do windy, szybciej można także znaleźć sklep. Celem inwestycji była m.in. poprawa bezpieczeństwa, zwłaszcza najmłodszych przebywających w galerii. - Odświeżone oznaczenia mają nie tylko pomagać rodzicom w sprawnym poruszaniu się po centrum, są także narzędziem wykorzystywanym w sytuacji, kiedy np. dziecko zgubi się na zakupach - mówi dyrektor Galerii Jurajskiej.
Zmiany nie ominęły także organizacji parkingu. Dzięki wydzieleniu parkingu pracowniczego w galerii zwolnione zostały miejsca w najlepszych lokalizacjach. - To kolejne udogodnienie po oznaczonych na różowo miejscach parkingowych, które działają w centrum od lat. Zależało nam na tym, żeby klienci odwiedzający nas całą rodziną, mogli szybko i sprawnie znaleźć wolne miejsce, możliwie najbliżej wejścia - mówi Bugajczyk.
Wypoczynek i edukacja
W swoich prorodzinnych działaniach galeria idzie jednak o krok dalej. W centrum rozpoczęły się właśnie prace nad stworzeniem specjalnej strefy edukacji i wypoczynku, powstałej z myślą o najmłodszych. Na przestrzeń złoży się gigantyczne akwarium wypełnione egzotycznymi rybami i koralami. W miejscu tym galeria planuje organizację zajęć edukacyjnych dla dzieci. Przestrzeń będzie także spełniała funkcję rekreacyjną. Otwarcie zaplanowano na jesień.
- Zależało nam na stworzeniu miejsca, w którym dzieci wspólnie z rodzicami będą mogli kreatywnie spędzić czas pomiędzy zakupami. Postanowiliśmy więc połączyć wypoczynek z edukacją. Docelowo w miejscu tym planujemy także organizację dodatkowych wydarzeń skierowanych do najmłodszych - zapowiada dyrektor Galerii Jurajskiej.
Jurajska się dopasowuje do oczekiwań
Ale nie tylko zmiany w infrastrukturze czynią Jurajską bardziej przyjazną rodzinie. Od blisko 2 lat galeria prowadzi działania związane komercjalizacją, uzupełniając swoje portfolio o najemców szczególnie pożądanych przez rodziny z dziećmi.
Efektem tego jest m.in. znaczne poszerzenie dostępności w Jurajskiej oferty wyposażenia wnętrz (stanowi ona już 5% całościowej oferty), a także oferty skierowanej bezpośrednio do najmłodszych. Przykładem takich działań było stworzenie w centrum placu zabaw Bajkowy Labirynt. W ostatnich latach galeria poszerzyła także znacznie swoją ofertę odzieżową i usługową.
- Oferta jest kluczowa dla centrum, które chce być miejscem zakupów rodzinnych. Dlatego zdecydowaliśmy się na takie komponowanie jej, żeby składały się na nią sklepy z różnych sektorów, zaspakajające potrzeby zakupowe wszystkich członków rodziny - przekonuje Bugajczyk.
Rodzice wiedzą czego chcą!
I faktycznie, patrząc na listę oczekiwań rodziców względem galerii, Jurajska zdaje się odhaczać wszystkie pozycje. Według firmy doradczej Colliers International wśród najważniejszych czynników wpływających na prorodzinność galerii rodzice wymieniają ofertę sklepów (16%), ofertę rekreacyjną (10%) i toalety lub specjalne pokoje rodzinne (9%). Liczy się także bezpieczeństwo, restauracje przystosowane do wizyt dzieci oraz specjalne miejsca parkingowe.