Blisko
30 milionów osób odwiedziło Galerię Jurajską od czasu jej otwarcia w
październiku
2009 r. Tylko w 2013 roku zakupy zrobiło tu ponad 6 milionów osób
- najwięcej od powstania obiektu. Na swoje urodziny Galeria Jurajska otrzymała
także wyjątkowy prezent. We wrześniu zajęła ona 2 miejsce pośród 150 centrów
handlowych w Polsce w kategorii jakość obsługi. Przyznano jej 94 na 100
możliwych punktów. Już 28 września galeria obchodzi swoje 5. urodziny
6
milionów rocznie
W zaledwie 5 lat Galeria Jurajska stała się lokalnym liderem. W rankingu przygotowanym przez ARC Rynek i Opinia znalazła się właśnie na 1. miejscu wśród najczęściej odwiedzanych centrów handlowych w Częstochowie i sąsiednich powiatach. Już 71 proc. mieszkańców miasta deklaruje, że robi zakupy w Galerii Jurajskiej - wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Rosnącą popularność potwierdza także frekwencja w galerii. W pierwszym roku działania centrum odwiedziło ponad 5 milionów osób. Natomiast rok 2013 zamknął się w liczbie 6 milionów. Tendencja ta utrzymuje się także od początku 2014 roku. Do sierpnia 2014 centrum odwiedziło już blisko 3,9 miliona klientów. To najlepszy rok od otwarcia obiektu - zaznaczają przedstawiciele galerii.- Galeria Jurajska staje się coraz popularniejsza w regionie. To widać zarówno w rosnącej na przestrzeni lat liczbie odwiedzających, jak również w wyborach jakie dokonują klienci. Jeszcze 4 lata temu wielu z nich w pierwszej kolejności robiło zakupy w sąsiadujących z nami obiektach handlowych. Dziś tendencja ta odwróciła się na korzyść Jurajskiej, plasując ją na pierwszej pozycji. To duży sukces - wyjaśnia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
Częstochowa
modniejsza?
I faktycznie, mieszkańcy aż 7 z 10 powiatów otaczających Częstochowę wybierają zakupy przede wszystkim w Galerii Jurajskiej - podaje ARC Rynek i Opinia. Blisko połowa mieszkańców miasta odwiedza ją aż 20 razy do roku. - Galerii Jurajskiej udało się przekonać do siebie osoby, które jeszcze 5 lat temu dość sceptycznie podchodziły do obecności kolejnego, tak dużego obiektu w mieście. Przekonała szeroka oferta sklepów, restauracji i tzw. strefy rozrywki. Duży wpływ miało także otwarcie galerii dla biznesów prowadzonych przez lokalnych przedsiębiorców - mówi Katarzyna Korpak. Efekt - w I połowie 2014 roku galeria zanotowała ponad 2 proc. wzrost klientów, w porównaniu z takim samym okresem w 2013. Ale na plus zmienia się nie tylko liczba klientów, także to jak postrzegana jest galeria.
Ocena
po 5 latach?
We
wrześniu Galeria Jurajska została jednym z liderów rankingu centrów handlowych,
w których możemy liczyć na najlepsze doświadczenia zakupowe i obsługę. Pokonała
przy tym 150 obiektów handlowych z całego kraju - wynika z opublikowanego
właśnie zestawienia Sana Consulting, przygotowanego na zlecenie magazynu
Shopping Center Poland, portalu Retailnet.pl i organizatora Shopping Center
Forum. Centrum zajęło wysokie, bo 2 miejsce! Zdaniem analityków w Galerii
Jurajskiej można m.in. zrobić zakupy szybko i sprawnie, a pracownicy sklepów są
bardzo pomocni. Badacze pod lupę wzięli także parking, postawę pracowników
centrum oraz najemców, system informacji o galerii i stronę internetową.
Sprawdzono też innowacyjność obiektów tj. komunikację z klientem, bezprzewodowy
internet, innowacyjne techniki prezentacji produktów oraz sprzedaży, budowanie
doświadczenia konsumenckiego i postawę pracowników sklepów. W każdym z tych
elementów galeria otrzymała bardzo wysokie oceny. – Nasze centrum cały czas się
zmienia, dostosowuje się do potrzeb mieszkańców, ewoluuje, rozszerza ofertę
wprowadzając marki pożądane tu przez klient. Staramy się nie zamykać w utartym
formacie, ale być elastyczni. I to docenia coraz więcej klientów – mówi
Katarzyna Korpak