Co
roku Galerię Jurajską odwiedza tyle osób, ilu obywateli ma Finlandia. Co
miesiąc zakupy robi w niej ponad pół miliona osób.
Blisko
30 milionów osób odwiedziło Galerię Jurajską od czasu jej otwarcia w
październiku
2009
r. Tylko w 2013 roku zakupy zrobiło tu ponad 6 milionów osób - najwięcej od
powstania obiektu. We wrześniu Galeria Jurajska obchodzi swoje 5-urodziny i jak
podkreślają jej przedstawiciele na
sporym plusie.
6
milionów rocznie
Galeria
Jurajska dostała prezent na swoje 5-urodziny. W rankingu przygotowanym przez
ARC Rynek i Opinia znalazła się właśnie na 1. miejscu wśród najczęściej
odwiedzanych centrów handlowych w Częstochowie i sąsiednich powiatach. Już 71 proc.
mieszkańców miasta deklaruje, że robi zakupy w Galerii Jurajskiej - wynika z
badań ARC Rynek i Opinia.
Rosnącą
popularność potwierdza także frekwencja w galerii. W pierwszym roku działania centrum
odwiedziło ponad 5 milionów osób. Natomiast rok 2013 zamknął się w liczbie 6
milionów. Tendencja ta utrzymuje się także od początku 2014 roku. Do sierpnia
2014 centrum odwiedziło już blisko 3,9 miliona klientów. To najlepszy rok od
otwarcia obiektu - zaznaczają przedstawiciele galerii.
-
Galeria Jurajska staje się coraz popularniejsza w regionie. To widać zarówno w
rosnącej na przestrzeni lat liczbie odwiedzających, jak również w wyborach
jakie dokonują klienci. Jeszcze 4 lata temu wielu z nich w pierwszej kolejności
robiło zakupy w sąsiadujących z nami obiektach handlowych. Dziś tendencja ta
odwróciła się na korzyść Jurajskiej, plasując ją na pierwszej pozycji. To duży
sukces - wyjaśnia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
Częstochowa
modniejsza?
I
faktycznie, mieszkańcy aż 7 z 10 powiatów otaczających Częstochowę wybierają
zakupy przede wszystkim w Galerii Jurajskiej - podaje ARC Rynek i Opinia.
Blisko połowa mieszkańców miasta odwiedza ją aż 20 razy do roku.
- Galerii Jurajskiej udało się przekonać do
siebie osoby, które jeszcze 5 lat temu dość sceptycznie podchodziły do
obecności kolejnego, tak dużego obiektu w mieście. Przekonała szeroka oferta sklepów,
restauracji i tzw. strefy rozrywki. Duży wpływ miało także otwarcie galerii dla
biznesów prowadzonych przez lokalnych przedsiębiorców - mówi Katarzyna Korpak.
Efekt
- w I połowie 2014 roku galeria zanotowała ponad 2 proc. wzrost klientów, w
porównaniu z takim samym okresem w 2013. Ale na plus zmienia się nie tylko
liczba klientów, także to jak postrzegana jest galeria.
Ocena
po 5 latach?
Już
62 proc. mieszkańców ocenia pozytywnie
galerię, uważając, że jest to dobre miejsce do spędzania wolnego czasu. Aż 75
proc. klientów chwali sobie także marki, jakie znajduje w galerii - podaje ARC
Rynek i Opinia.
-
To efekt dopasowywania galerii do mieszkańców i miasta, a nie odwrotnie. Od
początku założono, że stworzony zostanie obiekt, który będzie lubiany z racji
tego, co w nim znajdujemy. Przez ostatnie 5 lat poznawano potrzeby mieszkańców
i odpowiadano na nie np. wprowadzaniem konkretnych pożądanych marek
odzieżowych, czy kolejnych restauracji i kawiarni - mówi dyrektor galerii.
To
nie jedyny sukces centrum. We wrześniu Galeria Jurajska została jednym z
liderów rankingu centrów handlowych, w których możemy liczyć na najlepsze doświadczenia
zakupowe i obsługę. Pokonała przy tym 150 obiektów handlowych z całego kraju -
wynika z opublikowanego zestawienia Sana Consulting. Obiekt zajął w rankingu
wysokie, 2 miejsce.