piątek, 19 września 2014

Blisko 30 milionów osób w 5 lat. Galeria Jurajska obchodzi swoje 5-urodziny

Co roku Galerię Jurajską odwiedza tyle osób, ilu obywateli ma Finlandia. Co miesiąc zakupy robi w niej ponad pół miliona osób.



Blisko 30 milionów osób odwiedziło Galerię Jurajską od czasu jej otwarcia w październiku 2009 r. Tylko w 2013 roku zakupy zrobiło tu ponad 6 milionów osób - najwięcej od powstania obiektu. We wrześniu Galeria Jurajska obchodzi swoje 5-urodziny i jak podkreślają jej przedstawiciele  na sporym plusie.

6 milionów rocznie

Galeria Jurajska dostała prezent na swoje 5-urodziny. W rankingu przygotowanym przez ARC Rynek i Opinia znalazła się właśnie na 1. miejscu wśród najczęściej odwiedzanych centrów handlowych w Częstochowie i sąsiednich powiatach. Już 71 proc. mieszkańców miasta deklaruje, że robi zakupy w Galerii Jurajskiej - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Rosnącą popularność potwierdza także frekwencja w galerii. W pierwszym roku działania centrum odwiedziło ponad 5 milionów osób. Natomiast rok 2013 zamknął się w liczbie 6 milionów. Tendencja ta utrzymuje się także od początku 2014 roku. Do sierpnia 2014 centrum odwiedziło już blisko 3,9 miliona klientów. To najlepszy rok od otwarcia obiektu - zaznaczają przedstawiciele galerii.

- Galeria Jurajska staje się coraz popularniejsza w regionie. To widać zarówno w rosnącej na przestrzeni lat liczbie odwiedzających, jak również w wyborach jakie dokonują klienci. Jeszcze 4 lata temu wielu z nich w pierwszej kolejności robiło zakupy w sąsiadujących z nami obiektach handlowych. Dziś tendencja ta odwróciła się na korzyść Jurajskiej, plasując ją na pierwszej pozycji. To duży sukces - wyjaśnia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Częstochowa modniejsza?

I faktycznie, mieszkańcy aż 7 z 10 powiatów otaczających Częstochowę wybierają zakupy przede wszystkim w Galerii Jurajskiej - podaje ARC Rynek i Opinia. Blisko połowa mieszkańców miasta odwiedza ją aż 20 razy do roku. 

 - Galerii Jurajskiej udało się przekonać do siebie osoby, które jeszcze 5 lat temu dość sceptycznie podchodziły do obecności kolejnego, tak dużego obiektu w mieście.  Przekonała szeroka oferta sklepów, restauracji i tzw. strefy rozrywki. Duży wpływ miało także otwarcie galerii dla biznesów prowadzonych przez lokalnych przedsiębiorców - mówi Katarzyna Korpak.

Efekt - w I połowie 2014 roku galeria zanotowała ponad 2 proc. wzrost klientów, w porównaniu z takim samym okresem w 2013. Ale na plus zmienia się nie tylko liczba klientów, także to jak postrzegana jest galeria.

Ocena po 5 latach?

Już 62  proc. mieszkańców ocenia pozytywnie galerię, uważając, że jest to dobre miejsce do spędzania wolnego czasu. Aż 75 proc. klientów chwali sobie także marki, jakie znajduje w galerii - podaje ARC Rynek i Opinia.  

- To efekt dopasowywania galerii do mieszkańców i miasta, a nie odwrotnie. Od początku założono, że stworzony zostanie obiekt, który będzie lubiany z racji tego, co w nim znajdujemy. Przez ostatnie 5 lat poznawano potrzeby mieszkańców i odpowiadano na nie np. wprowadzaniem konkretnych pożądanych marek odzieżowych, czy kolejnych restauracji i kawiarni - mówi dyrektor galerii.

To nie jedyny sukces centrum. We wrześniu Galeria Jurajska została jednym z liderów rankingu centrów handlowych, w których możemy liczyć na najlepsze doświadczenia zakupowe i obsługę. Pokonała przy tym 150 obiektów handlowych z całego kraju - wynika z opublikowanego zestawienia Sana Consulting. Obiekt zajął w rankingu wysokie, 2 miejsce.