poniedziałek, 6 października 2014

[ZDROWIE] Wypalenie zawodowe

Jestem 54-letnią "pracownicą biurową".  Od 8 lat pracuję w prywatnej firmie, a od niedawna – na nowym stanowisku. Z powodu reorganizacji w firmie i zwolnieniu kilku osób musiałam przejąć nowe dla siebie obowiązki. Wiązały się one z obsługą programów komputerowych, których do tej pory nie znałam. I w tym problem – nie mogę się z nimi uporać, robię błędy, zostaję po godzinach, bo wszystko zajmuje mi więcej czasu, niż moim koleżankom. Nie mogę powiedzieć szefowi, że sobie nie radzę, bo na pewno znajdzie kogoś młodszego na miejsce – współpracownikom wstydzę się przyznać. To wszystko odbija się na moim samopoczuciu – lękach, kłopotach ze snem, mam mdłości przed pójściem do pracy. Nie mogę jej stracić, bo braku pensji nie wytrzyma nasz domowy budżet. Jestem potwornie zmęczona, najbardziej z powodów emocjonalnych i nerwów związanych z pracą- Elżbieta 


Na pytania Czytelników odpowiada Sławomir Wolniak, lekarz specjalista psychiatra, ordynator Kliniki Wolmed w Dubiu k. Bełchatowa: http://czest.info/zdrowie