czwartek, 20 czerwca 2013

Bulimia - „żarłoczność psychiczna”

- Panie doktorze, kilka miesięcy temu zostawił mnie mężczyzna mojego życia. Wmówiłam sobie, że to z powodu mojej wagi. Ważyłam wtedy 70 kg, a mam 171 cm wzrostu. Wtedy zaczęłam się odchudzać. Uznałam, że najlepszym sposobem będzie gwałtowne „pozbywanie się” jedzenia. Przychodziły jednak takie dni, że nie mogłam powstrzymać się od jedzenie dużej ilości pokarmów. Potem miałam wyrzuty sumienia i znów wymiotowałam. Mam takie poczucie, że nie spodobam się żadnemu facetowi, jeśli nie będę szczuplejsza.  Czytałam trochę o bulimii i zastanawiam się, czy jestem na nią chora. Co to za choroba i czy mając takie objawy powinnam skorzystać z pomocy specjalisty? – Angelika, 24 lata

Na pytania Czytelników odpowiada Sławomir Wolniak, lekarz specjalista psychiatra, ordynator Kliniki Wolmed w Dubiu k. Bełchatowa: http://czest.info/zdrowie