piątek, 21 września 2012

Rusza XI edycja ogólnopolskiej kampanii „Zdrowe Zatoki”


Wygraj bezpłatne badania laryngologiczne dla mieszkańców Częstochowy!
Do 1. października mieszkańcy Częstochowy mogą brać udział w internetowym plebiscycie, w którym zostanie wyłoniona trasa mobilnego gabinetu Zdrowych Zatok oferującego bezpłatne badania i konsultacje laryngologiczne. Aby to właśnie ich miasto odwiedzili wysokiej klasy specjaliści należy oddać głos na stronie www.zdrowezatoki.pl/xiedycja 
 Za pośrednictwem strony konkursowej www.zdrowezatoki.pl/xiedycja Polacy z 20 rywalizujących miast wybiorą 5, które odwiedzi mobilny gabinet Zdrowych Zatok. Mieszkańcy lokalizacji z największą liczbą głosów będą mogli skorzystać z bezpłatnych, termowizyjnych badań przesiewowych w kierunku rozpoznania zapalenia zatok przynosowych oraz konsultacji laryngologicznych.  
Jak zaprosić mobilny gabinet?
Aby Częstochowa znalazł się na trasie XI edycji kampanii „Zdrowe Zatoki” należy wejść na stronę www.zdrowezatoki.pl/xiedycja i oddać głos. Mobilny gabinet odwiedzi ośrodki  z największą liczbą głosów: 3 miasta powyżej 400.000 mieszkańców oraz 2 poniżej 400.000 mieszkańców. W kategorii powyżej 400.000 mieszkańców konkurują: Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa oraz Wrocław. Natomiast w kategorii poniżej 400.000 mieszkańców Białystok, Bydgoszcz Częstochowa, Gorzów Wielkopolski, Kielce, Koszalin, Lublin, Olsztyn, Radom, Rzeszów, Suwałki, Toruń oraz Zielona Góra. W zwycięskich miejscowościach badania zostaną zorganizowane w trakcie jednego, wybranego weekendu (od piątku do niedzieli) w dogodnie zlokalizowanym centrum handlowym. 
– W ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Zdrowe Zatoki” już ponad 80.000 Polaków skorzystało z bezpłatnych badań przesiewowych w kierunku rozpoznania zapalenia zatok przynosowych. Zarówno skala dolegliwości, jak i dotychczasowe zainteresowanie przedsięwzięciem, wskazują na ogromne społeczne zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy. Dlatego zachęcamy mieszkańców Częstochowy do udziału w tegorocznym głosowaniu – mówi Agnieszka Michalska, Kierownik ds. Public Relations w USP Zdrowie. 
To już druga edycja kampanii, podczas której marka Ibuprom Zatoki zachęca Internautów do wytyczenia trasy mobilnego gabinetu Zdrowych Zatok. W ubiegłym roku aż 28 000 osób zagłosowało na swoje miasta.
O akcji
Kampania „Zdrowe Zatoki”, pod patronatem marki Ibuprom Zatoki, jest realizowana od 2003 roku. 
Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków nt. specyfiki zapalenia zatok przynosowych 
i metod jego rozpoznawania, zwrócenie uwagi na konieczność podejmowania działań profilaktycznych 
oraz stosowania właściwej diagnostyki i leczenia. Ta wiedza pozwala uniknąć groźnych powikłań. 
Jest to jedyna kampania, która tak wnikliwie porusza zagadnienia związane z problemami bólów i zapalenia 
zatok. 
Nad merytorycznym przebiegiem kampanii czuwa Rada Programowa, którą tworzą prof. dr hab. med. Dariusz Jurkiewicz, Kierownik Kliniki Otolaryngologicznej WIM CSK MON w Warszawie, dr n. med. Piotr Rapiejko specjalista otolaryngolog. Konsultacje w zakresie badań termowizyjnych prowadziła prof. dr. hab. med. Anna Jung, prezydent Europejskiego Towarzystwa Termologicznego oraz prezes Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Termograficznej w Medycynie.