Ponad
50 spotów promujących 72. Tour de Pologne UCI World Tour zostanie wyemitowanych
w stacji Eurosport w czasie trwania największego kolarskiego wyścigu świata –
Tour de France.
Kampania
w Eurosporcie, realizowana przez Lang Team oraz Tauron, rozpocznie się w dniu 4
lipca, w dniu startu Tour de France. W ciągu trzech tygodni na antenie stacji
pojawi się ponad 50 spotów promujących polski narodowy wyścig kolarski. Część z
nich będzie można obejrzeć podczas transmisji z najciekawszych etapów Tour de
France na antenie Eurosportu, a część będzie emitowana w Eurosporcie 2 podczas wieczornych
powtórek podsumowujących zmagania kolarzy na poszczególnych etapach Wielkiej
Pętli.
30-sekundowy spot został wyprodukowany przez
studio Rio de Post, a autorem scenariusza jest Robert Tyska. Spot został
zrealizowany w kilku wersjach językowych, a na antenie Eurosportu pojawią się
wersje angielska, niemiecka i francuska.
Tegoroczny
Tour de Pologne odbędzie się w dniach 2-8 sierpnia i będzie rozgrywany pod
hasłem „Łączymy stolice”. Uroczyste otwarcie wyścigu i start pierwszego etapu
nastąpią na błoniach Stadionu Narodowego w Warszawie, natomiast meta finałowego
etapu i dekoracja zwycięzcy będą miały miejsce na Rynku Głównym w Krakowie.
Kolarze pokonają w sumie 1076 kilometrów, a na trasie wyścigu znalazły się między
innymi Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie, Katowice, Jaworzno, Nowy Sącz,
Zakopane i Bukowina Tatrzańska. Tour de Pologne należy do cyklu UCI World Tour
skupiającego najważniejsze kolarskie wyścigi na świecie. W ubiegłym roku wyścig
wygrał Rafał Majka stając się pierwszym polskim kolarzem, który triumfował w
wyścigu zaliczanym do UCI World Tour.
Głównym
patronem medialnym jest Telewizja Polska, która przeprowadzi transmisje ze
wszystkich etapów tegorocznego Tour de Pologne. Oprócz tego na antenie TVP będą
się pojawiały relacje z wyścigu, kroniki poszczególnych etapów, a także kulisy
odsłaniające mało znane oblicze kolarskich zawodów. Tour de Pologne będzie
również transmitowany przez Eurosport – za pośrednictwem tej stacji polski
wyścig trafi do 54 krajów świata, a przekaz będzie realizowany w 20 wersjach
językowych.