Czy obecnie korzystanie z influencerów to moda czy konieczność? To tylko niektóre z zagadnień, jakie będą poruszane przez praktyków PR i dziennikarstwa podczas konferencji „Prawdziwie o PR - czyli PR Silesia Day”.
Wydarzenie jest bezpłatne.
Odbędzie się 22 maja w godz. 9.00 -14.00 w auli Uniwersytetu Śląskiego, w budynku rektoratu, przy ul. Bankowej 12. Organizatorem konferencji jest śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz studenckie Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy MOSTY na UŚ.
Wziąć w niej może każdy, kto jest zainteresowany sprawami związanymi z szeroko rozumianym public relations, zarówno jako adept komunikacji społecznej, jak też doświadczony pracownik agencji PR czy rzecznik prasowy. W ciągu jednego dnia praktycy PR, m.in. z zarządu śląskiego oddziału PSPR, oraz dziennikarze, przedstawią tematy związane ze sferą komunikacji, budowania relacji, komunikacji kryzysowej, współpracy z mediami, budowania marki, jak też crowdfundingu, nowoczesnego dziennikarstwa i współpracy z influencerami. Wiedza podana przez ekspertów to nieoceniony zasób praktycznych wskazówek, które odniosły zamierzony pozytywny skutek. Wystąpienia prelegentów to gratka dla wszystkich związanych z public relations. To prawdziwy PR, którego można nauczyć się tylko od praktyków.
Pretekstem do organizacji konferencji jest podwójny jubileusz – obchodzone w tym roku 25-lecie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz 20-lecie Stowarzyszenia MOSTY. Wydarzeniu patronują portal PRoto i Instytut Monitorowania Mediów.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc konieczna jest wcześniejsza rejestracja pod adresem: msd.mosty.us@gmail.com
Program konferencji PR Silesia Day - PRawdziwie o PR
9.00 - 9.40 - rozpoczęcie konferencji, prezentacja działalności Stowarzyszenia MOSTY
9.40-10.00 - prezentacja PSPR oraz planów Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o. Śląsk
10.00 - 10.30 - dr Krystian Dudek - „Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu - jak to się robi”
10.30 - 11.00 - red. Marek Czyż – ”Dzisiejsze dziennikarstwo i jego relacje z PR.”
11.00 - 11.15 - przerwa
11.15 - 11.45 - Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak – „PR i siła tłumu – crowdfundingowe wyzwania i szanse”
11.45- 12.15 - Marek Gajda - „Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych"
12.15 - 12.45 - IMM
13.00 - 13.15 - przerwa
13.15 - 13.45 Beata Kopczyńska – „Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie”
13.45 - 14.15 Agata Kalafarska-Winkler – „Relacje z mediami jako element budowania wizerunku”
14.15 - podsumowanie i zakończenie
***
PRELEGENCI
Wziąć w niej może każdy, kto jest zainteresowany sprawami związanymi z szeroko rozumianym public relations, zarówno jako adept komunikacji społecznej, jak też doświadczony pracownik agencji PR czy rzecznik prasowy. W ciągu jednego dnia praktycy PR, m.in. z zarządu śląskiego oddziału PSPR, oraz dziennikarze, przedstawią tematy związane ze sferą komunikacji, budowania relacji, komunikacji kryzysowej, współpracy z mediami, budowania marki, jak też crowdfundingu, nowoczesnego dziennikarstwa i współpracy z influencerami. Wiedza podana przez ekspertów to nieoceniony zasób praktycznych wskazówek, które odniosły zamierzony pozytywny skutek. Wystąpienia prelegentów to gratka dla wszystkich związanych z public relations. To prawdziwy PR, którego można nauczyć się tylko od praktyków.
Pretekstem do organizacji konferencji jest podwójny jubileusz – obchodzone w tym roku 25-lecie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz 20-lecie Stowarzyszenia MOSTY. Wydarzeniu patronują portal PRoto i Instytut Monitorowania Mediów.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc konieczna jest wcześniejsza rejestracja pod adresem: msd.mosty.us@gmail.com
Program konferencji PR Silesia Day - PRawdziwie o PR
9.00 - 9.40 - rozpoczęcie konferencji, prezentacja działalności Stowarzyszenia MOSTY
9.40-10.00 - prezentacja PSPR oraz planów Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o. Śląsk
10.00 - 10.30 - dr Krystian Dudek - „Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu - jak to się robi”
10.30 - 11.00 - red. Marek Czyż – ”Dzisiejsze dziennikarstwo i jego relacje z PR.”
11.00 - 11.15 - przerwa
11.15 - 11.45 - Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak – „PR i siła tłumu – crowdfundingowe wyzwania i szanse”
11.45- 12.15 - Marek Gajda - „Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych"
12.15 - 12.45 - IMM
13.00 - 13.15 - przerwa
13.15 - 13.45 Beata Kopczyńska – „Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie”
13.45 - 14.15 Agata Kalafarska-Winkler – „Relacje z mediami jako element budowania wizerunku”
14.15 - podsumowanie i zakończenie
***
PRELEGENCI
- Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu - jak to się robi? – Krystian Dudek
dr Krystian Dudek
Właściciel Instytutu Publico – firmy szkoleniowej i agencji PR. Doktor nauk humanistycznych, ale przede wszystkim praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem. Trener biznesu, wykładowca, ekspert, komentator, szkoleniowiec z zakresu PR, marketingu, sprzedaży, komunikacji kryzysowej, wystąpień publicznych czy marketingu politycznego.
- Relacje z mediami jako element budowania wizerunku – Agata Kalafarska - Winkler
Budując silną markę nie sposób pominąć znaczącej roli mediów w kształtowaniu wizerunku i docieraniu do odbiorców. Telewizja, radio i prasa to dla wielu osób wciąż najważniejsze źródło informacji. Tradycyjne media i przekazywane przez nie newsy cieszą się dużo większym zaufaniem społeczeństwa niż spoty reklamowe. Z tych powodów utrzymywanie dobrych i długofalowych relacji z dziennikarzami pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki, kształtowanie pozycji eksperta w mediach oraz pozytywnego wizerunku.
Jak rozmawiać z dziennikarzami? Co zrobić, by zainteresować ich tym, co mamy do powiedzenia?
Poznaj dziennikarstwo od kuchni. Dowiedz się, jak wykorzystać media dla dobra Twojej marki.
Agata Kalafarska-Winkler
Właścicielka firmy 5PR. Ukończyła London School of Public Relations i studia podyplomowe „Public Relations - nowoczesna komunikacja w praktyce” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Przez niemal 7 lat rzecznik prasowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Prowadziła zajęcia dla studentów dziennikarstwa Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu.
Specjalistka z zakresu PR i promocji ze szczególnym uwzględnieniem branży medycznej i edukacyjnej.
- Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych – Marek Gajda
- Od ponad ćwierćwiecza samorząd gminny jest jednym z najważniejszych organizatorów naszego życia społecznego. Jak wygląda zarządzanie komunikacją w instytucjach gminnych? W jaki sposób prowadzić komunikację społeczną w małej gminie i przy małym budżecie? Czy PR w urzędach gmin to strata czasu? A może nieoceniona pomoc w zarządzaniu kryzysem?
Marek Gajda
od 8 lat pełni funkcję rzecznika prasowego w urzędzie miejskim w Radlinie (pow. wodzisławski). Od 2009 redaktor naczelny samorządowego miesięcznika "Biuletyn Radlin". Absolwent public relations na Uniwersytecie Wrocławskim i dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS. Od 2019 członek zarządu śląskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
- PR i siła tłumu – crowdfundingowe wyzwania i szanse – Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak.
To, co podoba się ludziom, przyciąga dziennikarzy. Jak sprawić, by o projekcie napisały ogólnopolskie media i nie zapłacić za to złotówki? Crowdfunding jest pozytywnym ruchem, który skupia się wokół produktów i pomysłów ludzi. Omija firmy, instytucje i rozbudowane systemy zależności. Jest wielką szansą dla osób, które ze swoim projektem chcą dotrzeć do mediów i nie mogą lub nie chcą tego osiągnąć w tradycyjny sposób. Jak to zrobić opowiedzą autorki jednego z takich projektów, czyli publikacji książki „Kto mieszka za meblami”.
Ewa Stępniewicz
Od 10 lat prowadzi agencję VIS Media sp. z o. o. Razem ze swoim zespołem realizuje działania i projekty zarówno dla spółek miejskich, miast, gmin czy firm komercyjnych (m.in. Carrefour, TNT, Mobil 1, Deloitte, WKG).Dyplom scenarzysty uzyskała na Wydziale Reżyserii, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Posiada 20-letnie doświadczenie pracy w TVP, gdzie była prezenterką, autorką i wydawcą cykli telewizyjnych. Ponadto jest laureatką konkursów dziennikarskich i filmowych oraz autorką książki „Podwodna Polska”, literackiej wersji cyklu telewizyjnego realizowanego dla ogólnopolskiej anteny TVP.
Barbara Kaźmierczak
PR-owiec i marketingowiec z 9-letnim doświadczeniem. Kulturoznawcze wykształcenie, z socjologicznym zacięciem sprawiły, że pierwsze zawodowe kroki stawała w Instytucji Kultury Katowice Miasto Ogrodów pracując przy promocji festiwali (m.in. Katowice Street Art Festival, Kocham Katowice) czy kandydatury Katowic na Europejską Stolicę Kultury 2016. Doświadczenie w pracy z samorządami zdobywała w agencjach reklamowych m.in. przy promocji strategii promocji Miasta Katowice czy otwarciu nowej siedziby Filharmonii w Szczecinie.
- Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie – Beata Kopczyńska
Łącznie ponad 667 tysięcy lat spędzili Polacy na zwolnieniach lekarskich w 2018 roku. To dużo, czy mało? Czy 20 milionów dorosłych Polaków może się mylić? Niemal 40 mln operacji w systemie komputerowym dziennie robi na kimś wrażenie? Jak wielkie liczby przełożyć na interes jednostki?
O budowaniu marki i zaufaniu do ZUS słów kilka.
Beata Kopczyńska
Od ponad 10 lat na stanowisku rzecznika prasowego, najpierw w oddziale ZUS w Rybniku, potem jako regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. W między czasie koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji. Prowadzi szkolenia z wystąpień publicznych, autoprezentacji, budowania wizerunku i media relations.
Dzisiejsze dziennikarstwo i jego relacje z PR – Marek Czyż
To będzie w istocie próba obrony klasycznego dziennikarstwa przed wciskającym się wszędzie PR i influenserstwem. Zasygnalizujemy pewne podobieństwa, ale też uwypuklimy różnice.
Marek Czyż
Dziennikarz telewizyjny, w mediach elektronicznych od 25 lat. Reporter, prezenter, publicysta. Prowadzący programów telewizyjnych na antenach telewizji publicznej i nadawców komercyjnych.