Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził na profilach płatników składek na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) usługę, która pozwala na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta w ZUS.
Dzięki temu przedsiębiorca, już bez konieczności składania wniosku, będzie mógł samodzielnie utworzyć dokument z informacją o saldzie na koncie w ZUS, o liczbie ubezpieczonych czy też potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek.
Dotychczas przedsiębiorcy, którzy musieli przedłożyć tego typu potwierdzenie z danymi z ZUS w innej instytucji administracji publicznej, czy też instytucji finansowej, musieli złożyć w tej sprawie wniosek. Od tego tygodnia sami mogą już utworzyć żądany dokument, potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Co ważne - wysłanie potwierdzenia na adres e-mail jest odpowiednio zabezpieczone. Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży samodzielnie przygotowane potwierdzenie z danymi z ZUS, będzie mógł je potwierdzić online w udostępnionej przez ZUS specjalnej wyszukiwarce.
Nowa usługa na PUE ZUS dla płatników to kolejny krok w rozwoju e-administracji. Już nie tylko udostępniamy e-usługi realizowane zdalnie przez pracowników ZUS, ale dajemy również narzędzia do samoobsługi na Platformie Usług Elektronicznych.
W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 (delegowanie pracowników), jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy, ZUS wprowadzi nowy, bardziej przyjazny kreator do wystawiania e-zwolnień.
Beata Kopczyńska regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego