Najkrótszy
miesiąc w roku okazał się być po raz pierwszy rekordowy dla Galerii Jurajskiej.
Tylko w lutym centrum handlowe odwiedziło ponad pół miliona klientów. Takiego
wyniku lutowego galeria nie miała jeszcze w swojej 7-letniej historii.
Galeria Jurajska rozpoczęła 2016 rok na
mocnym plusie, notując w styczniu i lutym pokaźny wzrost odwiedzin. Rekordowy
pod tym względem okazał się zwłaszcza ostatni miesiąc. Liczba odwiedzających
galerię wzrosła w lutym aż o 8 proc., w porównaniu z takim samym okresem przed
rokiem. To pierwszy tak dobry wynik dla tego miesiąca od powstania galerii 7
lat temu.
W praktyce oznacza to, że Jurajską
odwiedziło ponad 500 tys. osób. Na tym jednak nie koniec. W tym roku galeria
osiągnęła także po raz pierwszy tak wysoki wynik weekendowy dla lutego. W
dniach 13-14.02 podczas akcji walentynkowej centrum odwiedziło ponad 70 tys.
klientów.
Wzmożony ruch galeria obserwuje u siebie już
od 2014 roku. 2015 rok centrum zakończyło z liczbą 6.2 miliona odwiedzających,
o ponad 250 tys. więcej niż w 2014 roku, kiedy po raz pierwszy przekroczyło
próg 6 milionów. Obecne wskaźniki
pokazują, że i ten rok może okazać się
rekordowy dla galerii.
Skąd to poruszenie? Po pierwsze w ciągu
ostatnich 2 lat Galeria Jurajska przeprowadziła rekomercjalizację, wprowadzając
do centrum blisko 30 nowych marek, których od galerii oczekiwali klienci.
Obfity pod tym względem był szczególnie 2015 rok zakończony 16 nowymi
otwarciami.
Po drugie poskutkowała strategia zmiany
postrzegania galerii, która objęła nową kampanię reklamową i modernizację
wnętrz m.in. strefy foodcourt. Dziś centrum kojarzone jest przede wszystkim z
bogatą i nowoczesną ofertą modową oraz lifestylową, a także z miejscami
spotkań. Aż 84 proc. mieszkańców wybiera zakupy właśnie tutaj - wynika z badań
ARC Rynek i Opinia.
- Magnesem do odwiedzin stała się poszerzona
i uzupełniona oferta, konkurencyjna w stosunku do tej jaką mają galerie w
Katowicach czy Łodzi. Ważna okazała się także zmiana podejścia do centrum,
które przekształciliśmy w miejsce spędzania czasu wolnego. Ten ruch zatrzymał
klientów, co więcej spowodował napływ nowych - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Nie bez znaczenia była także zmiana w
podejściu do akcji marketingowych, jakie organizuje centrum. Te nastawione są
dziś przede wszystkim na wzrost liczby odwiedzające oraz aktywizację sprzedaży.
- Punktem centralnym naszych wydarzeń jest
dziś społeczność lokalna. Dajemy jej zarówno możliwość zaprezentowania się na
pasażu galerii, jak również uczestnictwa w ciekawych projektach, wystawach czy
koncertach. Dopełnieniem tego zachęcające do zakupów akcje i loterie, dające
szansę wygrania cennych nagród - mówi Violetta Dziubin, marketing manager
Galerii Jurajskiej.
Skuteczność oddziaływania marketingu
Jurajskiej najlepiej widać w rekordowym lutym. W mijającym miesiącu centrum
zorganizowało aż 4 akcje marketingowe - Walentynki, Targi Ślubne, Targi Edukacyjne
oraz Jurajski Pokaz Kotów Rasowych. Łącznie w dni, w których trwały akcje,
centrum odwiedziło ponad 150 tys. osób.