piątek, 5 lutego 2016

Co robić ze skargą? Krytyka urzędnika

Dlaczego sprawa nie została załatwiona w terminie? 

Pracownik samorządowy, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, powinien przekazać ją niezwłocznie swojemu przełożonemu służbowemu.

 Kwestię skarg i wniosków reguluje ustawa Kodeks postępowania administracyjnego. Zgodnie z ustawą (art. 254) skargi i wnioski składane i przekazywane do organów samorządu terytorialnego oraz związane z nimi pisma i inne dokumenty rejestruje się i przechowuje w sposób ułatwiający kontrolę przebiegu i terminów ich załatwiania.

 Pracownik, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie swojemu przełożonemu służbowemu (art. 256).

 W świetle ustawy (art. 237) organ właściwy do załatwienia skargi powinien ją rozpatrzyć bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Skarżącego należy zawiadomić o sposobie załatwienia skargi, tak samo jak o niezałatwieniu sprawy w terminie. W takim przypadku należy podać przyczyny zwłoki i wskazać nowy termin załatwienia sprawy (art. 36).

 Kontrola NIK przeprowadzona klika lat temu w samorządach ujawniła, że do urzędów samorządowych trafiają skargi na zachowanie lub sposób załatwiania spraw przez urzędników, często osób na kierowniczych stanowiskach. Z kolei pracownicy samorządów skarżą się na premie, nabory i rozliczanie czasu pracy (Więcej: Zażalenia na urzędników na ogół są uznawane za bezzasadne)

Żródło:Serwis Samorządowy PAP