Jak
bezpiecznie korzystać z przejścia dla pieszych i poruszać się po drodze?
Dlaczego warto nosić elementy odblaskowe? Odpowiedzi na te i inne pytania
znajdą ci, którzy w najbliższą niedzielę odwiedzą Centrum Handlowe Auchan
Częstochowa. Odbędzie się tam spotkanie w ramach kampanii edukacyjnej
Odblaskowi.pl, propagującej zasady bezpiecznego poruszania się pieszych i
rowerzystów po drogach.
Kampania edukacyjna Odblaskowi.pl skierowana jest zarówno
do dzieci, jak i dorosłych. Podczas spotkania, które odbędzie się w Centrum
Handlowym Auchan Częstochowa, organizatorzy będą przekonywali, że wystarczy
niewielka zmiana naszych zachowań na drodze, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo.
Warto zacząć od poprawy widoczności na drodze oraz przejściu
dla pieszych i nosić elementy odblaskowe. Taki gadżet umieszczony na ubraniu sprawia,
że kierowca widzi pieszego lub rowerzystę już z odległości 150 metrów! Dzięki
temu jest w stanie szybciej zareagować i np. rozpocząć hamowanie samochodem.
Wszyscy, którzy w najbliższą niedzielę 31 sierpnia odwiedzą
Centrum Handlowe Auchan Częstochowa, otrzymają odblaskowe opaski. Najmłodsi
będą mogli wziąć udział w grach edukacyjnych, rozwiązać krzyżówki i rebusy, a
także wziąć udział w zajęciach plastycznych, których tematem będzie bezpieczne
poruszanie się po drodze i zachowanie na przejściu dla pieszych. Z kolei dla
dorosłych przygotowano specjalne edukacyjne broszury. Dodatkowo na stronie
internetowej www.akademia.odblaskowi.pl
będzie dostępna platforma e-learningowa, dzięki której dzieci wspólnie z
rodzicami będą mogły wzbogacić swoją wiedzę na temat zasad bezpiecznego zachowania
się na drodze.
Akcja Odblaskowi.pl odbędzie się w
niedzielę 31 sierpnia w Centrum Handlowym Auchan Częstochowa, przy
ul. Krakowskiej 10 w Poczesnej, w godzinach
11.00-17.00.
W tym roku odbędzie się już piąta
edycja kampanii. Specjalny patrol Odblaskowi.pl przemierzy ponad 12 tys.
kilometrów na terenie Polski od Rzeszowa, aż po Szczecin. Organizatorzy
przygotowali 40 tys. opasek odblaskowych i 40 tys. broszur edukacyjnych.
Partnerami akcji są Centra
Handlowe Auchan, Carefleet, sieci serwisów Perfect Service, QService, Q-Service
Premium i Q-Service Moto oraz Q-Service Truck. Patronat medialny objął Magazyn
Fleet i Auto Świat.
Więcej
informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.odblaskowi.pl.