Galeria
Jurajska jest najczęściej odwiedzaną galerią w północnej części województwa
śląskiego – wynika z opublikowanych właśnie badań ARC Rynek i Opinia. Jako
miejsce swoich zakupów wybiera ją już 37 proc. mieszkańców regionu. Galeria
jest także najbardziej lubianym centrum – z listy aż 10 galerii w okolicy, 30
proc. Częstochowian wskazało właśnie
Jurajską, jako swojego faworyta. Mieszkańcy właśnie wystawili swoją ocenę
istniejącej od blisko 5 lat galerii.
Lokalnie
nr 1
Częstochowa
polubiła Galerię Jurajską – takie wnioski płyną z opinii, jaką mieszkańcy sami
wystawili temu największemu w mieście centrum handlowemu. Dziś aż 71 proc.
mieszkańców powiatu częstochowskiego, i 80 proc. kłobuckiego deklaruje, że GJ
to najczęściej odwiedzane przez nich centrum handlowe.
Podobnie
jest w powiatach południowej części woj. łódzkiego - pajęczańskim, wieluńskim i radomszczańskim. W
tym ostatnim popularność sięga aż 84 proc. – czytamy w badaniach ARC Rynek i
Opinia. Efekt? W 2013 roku Galerię Jurajską odwiedziło ponad 6 mln osób.
-
Galerię odwiedza coraz więcej osób, bo rezygnują oni z wypraw do Katowic czy
Łodzi, wolą za to kupować w lokalnym centrum. Wpływ na to miało przede
wszystkim przyciągnięcie do Galerii Jurajskiej marek, po które mieszkańcy
regionu do tej pory byli skłonni jechać nawet 100 km – przekonuje Piotr Myszka,
dyrektor galerii.
Ubrania,
buty… kawa, to lubimy
I
to właśnie ofertę galerii najwyżej dziś cenią mieszkańcy regionu. Na plus
ocenia ją aż 93 proc. respondentów. Podobnie wysoką ocenę otrzymały kawiarnie i
restauracje (90 proc.), strefa rozrywki
z kinem (80 proc.). Z kolei 77 proc. jest zdania, że Galeria Jurajska
dobrze sprawdza się także w roli miejsca do wypoczynku – podaje ARC Rynek i
Opinia.
Znajduje
to także swoje odzwierciedlenie w zakupach Częstochowian. Aż 86 proc.
mieszkańców regionu kupuje w Galerii ubrania, buty i dodatki, 49 proc.
jedzenie, a 27 proc. kosmetyki. 14 proc. klientów wybiera kawiarnie i
restauracje – czytamy w badaniach.
-
Po 5 latach galeria wrosła w tkankę miasta i została zaakceptowana przez
lokalnego klienta – mówi Piotr Myszka. – Był to bardzo żmudny proces, w którym
musieliśmy udowodnić, że jesteśmy bardziej konkurencyjni od galerii
działających w okolicy od wielu lat. Co więcej, musieliśmy być bardzo elastyczni,
stopniowo dopasowując to, co sprzedajemy, do potrzeb okolicznych miast i
miasteczek – dodaje.
Sąsiedztwo
doceniło tę elastyczność. Aż 66 proc. mieszkańców północnej części województwa
śląskiego i południowej części woj. łódzkiego wybiera dziś Galerię Jurajską ze
względu na jej ofertę rozrywkową. Dla 37 proc. jest najczęściej odwiedzanym
centrum – co daje galerii 1 miejsce na lokalnym rynku. Zdaniem 73 proc.
mieszkańców Galeria Jurajska posiada wszystkie potrzebne sklepy.
***Ocenę
Galerii Jurajskiej ARC Rynek i Opinia przeprowadziło na grupie ponad 1600
respondentów - mieszkańców 10 powiatów (kłobuckiego, częstochowskiego,
myszkowskiego, lublinieckiego, zawierciańskiego, tarnogórskiego,
radomszczańskiego, pajęczańskiego, bełchatowskiego i wieluńskiego).