Rekordowe półrocze w Jurajskiej
Galeria Jurajska zanotowała w pierwszym półroczu 2017 ponad 3,19 miliona odwiedzających, o 4 proc. więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Pod względem liczby klientów, to najlepszy wynik za I-półrocze od otwarcia galerii 8 lat temu. – Po raz kolejny udało się nam przeskoczyć nasz własny rekord frekwencyjny. Wyniki jakie dziś osiągamy są najlepsze w historii Jurajskiej – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Także poszczególne miesiące I-półrocza wypadają bardzo dobrze. W styczniu galerię odwiedziło ponad 520 tys. osób, o 2,8% więcej niż w ten sam miesiąc przed rokiem. Bardzo dobrze wypadło także tegoroczne otwarcie sezonu wakacyjnego. W czerwcu galerię odwiedziło ponad 575 tys. osób, czyli aż o 7,3% więcej niż w czerwcu 2016. To również najlepsze otwarcie sezonu letniego w historii galerii. - Zyskuje nie tylko całe półrocze, także w poszczególnych miesiącach widzimy bardzo duże wzrosty, na skalę do tej poru u nas nie notowaną. To zasługa zarówno nowych klientów, zwłaszcza z miast ościennych, ale także klientów, którzy do nas wracają i robią tu regularnie zakupy – ocenia Bugajczyk.
Lepsza oferta i idea „trzeciego miejsca” procentują
Zdaniem przedstawicieli galerii jest kilka powodów, dla których galeria jako jedna z nielicznych w Polsce, notuje przyrost liczby klientów. Po pierwsze, w ostatnich latach w Jurajskiej zaszły duże zmiany w ofercie. Centrum handlowe poszerzyło swoją ofertę modową, rozbudowało także ofertę wyposażenia wnętrz oraz zdrowia i urody. Tylko od początku 2017 roku w centrum pojawiło się 5 nowych najemców, a 13 firm zdecydowało się na remont salonu, powiększenie go lub zmianę lokalizacji na większą. Lokomotywą dla Jurajskiej są także nowi najemcy, w tym m.in. marki wprowadzone w 2016 roku np. mający ponad 1577 m kw. dwupiętrowy salon CARRY czy długo wyczekiwane studio fitness Calypso. Duże nadzieje galeria pokłada także w nowym operatorze spożywczym – Biedronce. Supermarket działa w centrum od czerwca tego roku. W lipcowej frekwencji widać już efekty obecności sklepu – mówią przedstawiciele galerii.
Uwadze klientów nie uchodzi także modernizacja samej galerii. Od blisko 2 lat centrum handlowe odświeża swoje wnętrza i nadaje im nowe, przyjazne klientom funkcje. Tylko w ostatnim półroczu Jurajska oddała do użytku m.in. strefę wypoczynkową ze stacjami służącymi do ładowania urządzeń mobilnych, a także nowe parkingi – dla rowerów, motocykli i autokarów. Galeria kończy także montaż najnowocześniejszego w Polsce systemu zarządzania parkingiem, który ma podnieść komfort parkowania. Ruszyły także prace budowlane na terenach zielonych wokół galerii. Jurajska poszerzyła także swoją cieszącą się popularnością strefę dydaktyczno-wypoczynkową z akwarium, rozbudowując ją o kolejny zbiornik z rybami – tym razem słodkowodnymi. Z kolei w czerwcu centrum rozpoczęło także kampanię „Jurajska STOP”, która promuje galerię jako miejsce idealne do zatrzymania się podczas podróży na trasie północ-południe Polski.
- Klienci doceniają zmiany jakie wprowadzamy, bo dzięki nim zmieniamy nie tylko nasz wygląd, ale także funkcje jakie pełni tak duży obiekt w mieście. Jurajska powoli staje się tzw. „trzecim miejscem”, czyli zaczyna pełnić funkcję wypoczynkową. Przestrzeń, w jaką inwestujemy jest dziś o wiele bardziej neutralna, a tym samym sprzyja spotkaniom z przyjaciółmi i odpoczynkowi po pracy. Tę nową funkcję budują m.in. nasze ostatnie inwestycje np. strefy relaksu, akwarium czy strefa food court. Takie większe otwarcie się na potrzeby klienta przekłada się u nas na większe zainteresowanie galerią. To przykład na to, jak niewielkie zmiany podyktowane oczekiwaniami klientów, mogą zmienić ich nastawienie do galerii handlowej – mówi Roman Bugajczyk.