Miasto Częstochowa korzysta już z takich portali społecznościowych jak Facebook czy YouTube, ale widząc rosnące grono użytkowników serwisu Instagram, utworzyło swój profil do prezentowania w internecie fotografii z kwadratowym formatem.
- Wychodzimy naprzeciw nowościom technologicznym i możliwościom docierania do kolejnych osób nie tylko z Polski, ale i ze świata. Codziennie prezentujemy "zdjęcie dnia" związane z naszym miastem. Wybieramy je z galerii użytkowników Instagrama lub z urzędowego archiwum. Dowiadując się, jak częstochowianie spędzają czas, co robią, co ich ciekawi, będziemy mogli polecać, gdzie warto wyjść albo jakie miejsca w Częstochowie cieszą się największą popularnością. Poza tym narzędzie jest bezpłatne, wystarczy mieć pomysły i pamiętać o stałych aktualizacjach – informuje Robert Jasiak z Wydziału Kultury, Promocji i Sportu UM.
Instagram – fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie (dostępną obecnie na systemy operacyjne Windows Phone, iOS oraz Android), który umożliwia użytkownikom robienie zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych - Facebook, Twitter.
Charakterystyczną jego cechą jest to, że nadaje zdjęciom kwadratowy kształt, podobne jak aparaty fotograficzne marki Kodak serii Instamatic, aparaty do fotografii błyskawicznej firmy Polaroid oraz średnioformatowe aparaty formatu 6x6 w przeciwieństwie do proporcji obrazu 4:3, który jest wykorzystywany przez większość aparatów fotograficznych oraz urządzeń mobilnych dysponujących funkcją foto.
Zachęcamy do śledzenia nas na oficjalnym profilu MIASTO_CZESTOCHOWA oraz dodawania tagów #czestochowa #czestokocham.
Źródło: PAP S.A.